Keuzestress! Rolex of Grand Seiko

Wat mensen zeggen is de kans dat je een niet al te best exemplaar treft bij 3k of minder aanzienlijk is.
Uiteraard zijn er uitzonderingen mogelijk.

2 likes

Ik zou voor een GS gaan, die nieuwe van @Fate_Amenable_To_Change is echt gruwelijk mooi. Ook de andere in zijn bezit is een plaatje.

Ook tussen de andere GS’en di3 hier op HF ronddolen zitten prachtige exemplaren 3n die zou ik 10x liever kopen dan een afgekloven Rolex

3 likes

Moet dat officieel bij Rolex gebeuren? Je kan evengoed bij een goede horlogemaker gaan en ben je 2-300 kwijt en is je horloge ook tiptop in orde. Waterdichtheid kost bij Rolex €75 om te testen + ze vervangen alle dichtdingen. Ik denk dat €75 voor zo’n horloge niets is. :slightly_smiling_face:

2 likes

Afgestudeerd, ga werken en leef nog drie maanden met het budget dat je als student had om daarna een fatsoenlijke Rolex te kopen.

7 likes

Om vervolgens bij de AD een dikke vette NEE te krijgen. :rofl:

2 likes

Ik zie AD niet in mijn tekst staan?

1 like

Voor een instap OP? Hoe dan?

3 likes

Wat is dan het nut van door sparen maandenlang om voor de meest instap OP te gaan?
Of een 2e hands.

1 like

Je geeft eigenlijk aan dat je niet al te veel geld kwijt wilt zijn aan onderhoud, misschien dan toch serieus overwegen om voor een quartz te gaan. Dit scheelt zowel geld in aanschaf als onderhoud.

1 like

Mooi ding! Welke ref. is dit?

1 like

Vrijwel over de hele lijn akkoord.

Hier heb ik toch ook even last van gehad. Ik had een meer dan prima Planet Ocean waar ik elke dag blij mee rondliep, maar ik moest en zou een Rolex hebben. Nu heb ik er een, draag ik nog altijd de helft van de tijd die vermaledijde Planet Ocean :joy:

Niet om te zeggen dat ik mijn Explorer geen warm hart toedraag of er geen plezier uit haal. Integendeel, ik draag die ook de helft van de tijd. Maar ik geef gerust toe dat dit anders had kunnen uitdraaien (ik wou eerst een Air King kopen, en ik ben nog steeds overtuigd dat ik die minder had gedragen dan de Explorer). Rolex was een soort van jeuk die ik even moest wegkrabben. Dat is bij deze gebeurd, en verder laat Rolex me nu eigenlijk min of meer koud.

Maar ja, ik zit nu zelf ook op de GS-trein, dus dat verklaart een en ander. Ik ben er alleen nog niet uit in welk station ik zal afstappen.

2 likes

Waterdicht, ongepolijst, nieuw uurwerk, geen rammelband, garantie, onbeschadigd, de eerste jaren geen service

Je weet toch wel het verschil tussen nieuw en 30 jaar oud?

3 likes

Mijn reactie was bedoeld op:

Als je toch al door gaat sparen voor een beter model, dan waarom zou je jezelf dan limiteren tot de instappers.
Als het budget niet meer de limiterende factor is.

1 like

Ik citeer

Het was een reactie op jouw stelling

2 likes

Ik denk dat ik de titel van dit draadje ondertussen wel kan veranderen naar ā€œKeuzesstress! Welke GS moet ik kopen?ā€

2 likes

Of iets dergelijks (niet per sƩ GS maar in ieder geval voor dit budget geen rolex

1 like

Wat is er mis met een ā€œinstapmodel’?
Sowieso domme benaming.

PP Aquanaut? Ja, nee, moet je niet willen. Is een ā€œinstapmodel’.

4 likes

Voor 3k gaan voor een mooie GS. Ben bang dat je een gare Rolex krijgt anders.
Of doorsparen als je liever Rolex wilt. ’

Succes!

1 like

Yeps, het ā€œinstapmodelā€ van Lange wordt vooral gekocht door bestaande klanten die over het algemeen al meerdere serieus prijzige exemplaren hebben!

Koop wat je MOOI vind, dat kan duur zijn, maar ik ben ben ook happy met mijn HMT White Pilot LE van een paar tientjes.

3 likes

Dus Rolex heeft sentimentele herinneringen voor je (je opa draagt er een), maar blijkbaar zal je niet tzt (hopelijk over een lange lange tijd) de Rolex in bezit krijgen?
Ondertussen wordt je super duper blij van een GS.
Ik zou zeggen; maak je eigen herinneringen en doe waar je blij van wordt. Je vindt de goudkleurige Rolex van je opa geeneens mooi, alleen het cachet blijkbaar en dat Opa er een draagt. Is dat genoeg voor je om 3K stuk te slaan (op een (af)gedragen Rolex)?

4 likes