Het wordt wel gewaardeerd, dat dan weer wel
Ja, maar je hoeft het uurwerk toch niet helemaal om te katten? Maak gewoon een set bruggen die net iets meer omtrek hebben, flikker daar een groter datumwiel en een iets grotere rotor overheen en voila: Je kunt het deo volente in een grotere kast stoppen. Het raderwerk van een central seconds uurwerk kan dan ongemerkt hetzelfde blijven, want driekwartsbrug.
Voor Kleine Secondes is er al een oplossing, gewoon de Peseux 7001 en afgeleiden alleen nog tot 35mm inzetten, en daarboven gewoon een Unitas pakken. Dan valt er een gat tussen 36 en 40mm, maar daar kan ik mee leven. Junghans gaat wel een probleem krijgen, net als Nomos.
Maar dan maakt de Swatch group maar 3,59 miljoen winst ipv 3,6.
Eeder 849 meloen dollar ipv 850
Waar gebruiken ze dat?
Ik vind ze beide erg mooi, maar de FC wel wat specialer. Aan de andere kant is het ook wel een heel opvallend horloge, dat kun je natuuurlijk als voor- en nadeel zien. Ik ben benieuwd waar je voor kiest!
de Seiko Presage vind ik wat tijdlozer en mooier ontwerp dan de Frederique Constant
Ik weet jouw leeftijd niet, maar die FC is meer iets voor een ouwe boekhouder die met pensioen is
Ik begrijp van TS dat het horloge geen ruige toekomst tegemoet gaat. Ik heb stapels Presage’s en nergens een kras op het glaasje. Scheelt misschien dat ik nooit dronken ben.
Ik vind de Seiko ook mooier, gave wijzerplaat! De FC heeft helaas te korte wijzers…
En hoe vaak draag je ze? Laat ik het zo zeggen, als er gebruikers sporen op het horloge zitten zitten die vaak ook op het glas.
Ik word dit jaar 60 en werk bij de Belastingdienst, dus volgens jouw theorie past me die FC (ook) wel
Dan wil ik wel graag een bedankje hebben als jij je nieuwe horloge gekocht hebt
Zeer regelmatig. En ook geen krasjes op de kast. Hoewel mijn fijne motoriek abominabel is te noemen, ben ik niet iemand die overal tegenaan loopt te stoten. De grove motoriek is dus wel in orde.
Gelukkig maar.
Ik zie hier met grote regelmaat horloges van een paar maanden jong langskomen die onder de krassen of butsen zitten. Dat begrijp ik niet. Tuurlijk moet je een horloge gewoon dragen, maar als je een klusje hebt met verhoogd risico, doe hem dan even af.
Spreekt voor zich!
Broekie. Ik mag er nog 3 bijtellen. En toch kies ik voor die Seiko.
FC heeft wel mooie modellen, maar deze hoort daar -voor mij tenminste- niet bij. Hele elegante basic modellen in de Classics serie. Niet in goudkleur denk ik.
Tis beide niet mijn kop thee … dus ik ga me van commentaar onthouden.
Enige wat ik wilde zeggen dis dat ik e huidige FC moeier vind dan beide nieuwe opties.
Die Seiko, wat een wijzerplaat
Vind het beetje maar mwah, maar als ik mocht kiezen dan de FC. De Seiko oogt mooi maar de kwaliteit beleving vind ik vrij afwezig. Ik heb in een ver verleden een Seiko gehad, prima waar voor wat het kost maar daar is alles mee gezegd. FC is denk ik prima, weleens omgehad. Niks bijzonders maar niks mis mee. Afwerking beter dan Seiko.
Reijersen Juweliers in Oudewater verkoopt FC en Seiko. Even contacteren met waar je naar op zoek bent. Misschien dat je daar wat in het “echie” kan passen.