Keuzestress, Seiko 2022 model of Frederique Constant...

Update Ik heb vanmiddag de trekker overgehaald en… de Seiko besteld :hugs:

Bedankt! :wink: Ook iedereen die hierboven een bijdrage hebben geleverd en hebben meegedacht.

Hoe dat nu zo gelopen is, kort verhaal lang.
Ik had de aanbieder van de (gebruikte en hele nette) FC via Chrono24 woensdagochtend een berichtje gezonden met de vraag of ik de FC zondag, op de terugweg naar huis, zou kunnen zien en eventueel na koop gelijk meenemen. Ik ging er daarbij van uit dat ik hier dan ook al de Seiko irl had gezien en gevoeld.
Tot op heden echter op mijn berichtje geen reactie ontvangen, zodat dat de keuze - mede door de gevraagde en ontvangen mening van @Dave76 en de reactie hierboven van @Da_Shizni, die de Seiko al irl gezien en gevoeld hebben - vergemakkelijkt.

Via zoeken op internet zag ik de Seiko hier bij geen enkele ‘Seiko Händler’ in voorraad staan. Gisteren ben ik in Wörgl bij zo’n ‘Händler’ geweest om te informeren naar de Seiko. Die kende hij echter niet. Vervolgens geïnformeerd bij de ‘Goldschmiede’ hier in het dorp, waar ik vorig jaar in een impulsaankoop ook al een Seiko solar had gekocht. Blijkbaar heeft ie het druk met zijn ‘Gold- und Jagdschmuck’, omdat de horloges in zijn vitrine verder nog dezelfde waren… :face_with_hand_over_mouth: Hij kende het model ook niet, maar zou de volgende dag met de Oostenrijkse importeur bellen. Hij vertelde me vanmiddag dat ze wel al leverbaar waren, listprijs € 549. Hij wilde mij het horloge voor de NL prijs leveren. Vanwege het leuke contact gunde ik hem de verkoop en de deal gesloten. Toen ik mijn gegevens en tel.nummer van m’n zusje op een papiertje schreef, schreef hij er glimlachend het bedrag voor het horloge bij, met de vraag of dat ook goed was. Hij had het maar afgerond op € 500. Hij bestelt de Seiko maandag en kan 'm dinsdag hebben. Ik zou eigenlijk zondag weer wegrijden, maar misschien moet ik er nog maar een paar daagjes aan vastplakken om de Seiko maar gelijk mee te nemen. Even nagaan of ik komende week een afspraak heb staan. Ik moet het nu dus nog even doen met de plaatjes. Deze dus:

9 likes

Gefeliciteerd, ff uitzitten en dan genieten.
Mooie keuze :ok_hand:t2:

1 like