Keuzestress: Tissot Le Locle Powermatic 80 of Frédérique Constant Classics

Geen dank

FC vind ik klassieker ogen ook de kast is stijlvoller en de tekst en de wijzerplaat staat veel rustiger met minder tekst en ook geen Open Heart want daar wordt je kriebelig van en leid teveel af.
Gewoon de witte.
Succes met je keuze en ik zou ze wel passen dan weet je of je er echt happy van wordt en hoe het je staat en past.
Een foto kan anders zijn dan in het echt ervaren.
Dat is mijn mening maar jij moet hem dragen en de keus is aan jou.

3 likes

Het interesseert vrijwel niemand welk horloge je draagt in een formele kantooromgeving, zeker niet als het gaat om de Tissot en Frédérique Constant horloges die je laat zien. Kies wat je mooi vindt.

Ik zou de Frédérique Constant kiezen, zónder open hart. Open harten vind ik niet mooi. En de Frédérique Constant omdat die een net wat minder drukke wijzerplaat heeft, hoewel ze veel op elkaar lijken. Smaakkwesties.

2 likes

Witte FC zonder open heart :ok_hand:t2:.

1 like

Pak de FC, maar koop hem niet nieuw. De afschrijving is enorm

3 likes

FC :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik heb zelf sinds een paar maanden een Tissot Le Locle en dat vind ik echt een geweldig horloge, zowel zakelijk als privé. Ik heb de variant met donkerblauwe wijzerplaat en daarbij valt het echt wel mee hoe druk de plaat is. Komt vooral doordat de plaat zo diep donkerblauw is en soms wel zwart lijkt.

In daglicht:

Met minder licht:

De band zit trouwens ook echt super. Enige nadeel is wel dat die snel vlekken krijgt. Verder heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken. Maar FC is ook een mooi merk. Met beide keuzes zit je goed!

3 likes

Geen van beide. Doorsparen voor een Nomos. :+1:

Beide horloges zijn een goede keus, je kan hier niet echt fout gaan.

Enige om misschien rekening mee te houden is dat FC afschrijfkanonnen zijn, als je deze ooit zat bent en wil verkopen kom je snel van een koude kermis thuis.

1 like

Qua deze twee zou ik zoals de meerderheid voor de FC gaan.

HF zou HF niet zijn zonder alternatieven, en zeker niet zonder alternatieven waarvoor het budget wat opgerekt dient te worden. Mijn gebruikte filters op Chrono waren Romeinse indices, 800-1500€, 37-39mm en binnen de EU.

FC Slimline Moonphase, 39mm. Weliswaar Quartz, maar minder storend want geen secondewijzer.

Mido Baroncelli II, 38,5mm. Soortgelijke specs.

NOMOS Ludwig, 38mm. Weliswaar duurder met op Chrono24 zo’n 1500€, maar een echt mooi horloge.

2 likes

Er staat trouwens een mooie FC in het blauw van @nomdeplume1

2 likes

Vooropgesteld dat ik helemaal niet van dit soort super stijve horloge hou en ook niet vind dat je in een omgeving met pakken, per se een dergelijk ouwelijk en formeel horloge hoeft te dragen, dan maar de FC. In alles mooier, dan de Tissot. Hoewel Tissot op zich ook een prima merk is, verder. Open heart zou ik helemaal niet aan beginnen. Dat wil je op een gegeven moment niet meer en je komt er moeilijker vanaf.
Even een disclaimer, voor de nitpickers onder ons. Ja, je mag natuurlijk wel een horloge in dergelijke stijl dragen. En nee, niet iedereen wordt een eenvoudig open heart horloge zat. Ik generaliseer natuurlijk wat. Maar in veel gevallen werkt 't dus wel zo, zie ik telkens weer. :person_shrugging:

3 likes

Kan toch met alle horloges. Die etiketten waar wat bij hoort. Mijn collega’s dragen daar bijna allemaal een Garmin bij, cadeau gekregen van onze werkgever.

1 like

Met de kennis van nu zou ik voor de FC gaan. Maar dit is mijn persoonlijke kijk op het uurwerk van de le locle en het gebruik van een “High Tech escapement”. Dit hoeft niet perse slecht te zijn. Maar dat zou bij mij de doorslag geven.

1 like

Vond de fc op marktplaats

1 like

Mooie stressklachten;)
Mijn two cents, ik zou voor de FC gaan. Voornamelijk door de kast (deze heeft betere lijnen t.o.v. de Tissot. Daarnaast ben ik niet een fan van de font van Tissot.

Heel veel plezier ermee!

1 like

Dit is een net ander model geloof ik

Kopen - ervaren - verkopen of houden - eventueel weer kopen.

Deze houd ik in de gaten :wink:

Zo goed heb ik niet gekeken hoor…gelet op alle opmerkingen over afschrijvingen op FC misschien wel het bekijken waard. Dat was mijn gedachte.

1 like