Is dat met Tissot niet net zo?
Ik heb een le locle en die kan ik van harte aanbevelen. Goede band, loopt erg strak en in tegenstelling tot wat vele hier beweren echt niet te groot. Misschien als je 16cm meisjes polsen hebt dat ie wat groot oogt maar te groot is hij zeker niet. Een Panerai bijvoorbeeld, die is te groot.
Verder kan ik je als iemand die al geruime tijd rondloopt op formele werkvloeren zeggen dat er werkelijk niemand is die het boeit wat je om je pols hebt.
Ik wil eigenlijk vooral de vraag stellen: Heb je de Tissot Gentleman al overwogen?
Ik zou zelf voor de FC gaan. Heb je de Classics Moonphase al voorbij zien komen in t blauwe gedeelte? Die is erg fraai en kan meer dan prima in de door jou genoemde kantooromgeving.
FC. Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken want wil ook nog een betaalbare dresser. Bij mij staan de Tissot Chemin Des Tourelles 39 mm Powermatic 80 T1398071106100 Luitjens en de Frederique Constant Classics FC-530G3B6B Index Horloge • EAN: 7630428498139 • Horloge.nl hoog op de lijst.
Voor de FC wil ik eigenlijk geen list betalen aangezien die meteen 50% minder waard is zodra je de AD uitloopt. Ik heb hem omgehad en hij zat geweldig. Pracht van een horloge.
De Tissot heb ik in Roermond in het outlet omgehad. Vond ik iets minder mooi. Band was ook wat minder. Maar daar wel de helft van de prijs van die FC. In Roermond lagen ook Le Locles. Mocht je in de buurt zijn of komen en een voorkeur voor Tissot hebben zou ik daar zeker even binnenwippen.
Dat is ook een mooi horloge. Echter wil ik mn collectie aanvullen met romeinse cijfers
Bedankt voor de tip!
Gezien. Moonphase is toch niet mijn ding.
Dan ben ik een van de weinigen die wel kijkt op kantoor wat men om de pols heeft. Puur uit interesse. ![]()
Voordat ik geïnteresseerd raakte in horloges, zo’n 2 jaar geleden, heb ik nog nooit, maar dan ook nooit bij iemand om de pols gekeken. Mensen interesseren het zich echt niet wat je om hebt.
Eens wel. Ik heb twee horloges die nu met enige regelmaat wat gesprekstof opleveren van niet-liefhebbers.
Koop een Cartier Tank of Santos Dumont. Met twee wijzers en een quartz uurwerk.
De twee horloges van FC en Tissot die je aandraagt zijn zielloze mall watches die allebei veel te groot zijn voor hun uurwerk, wat je ziet aan die zieltogende datum die daar midden in de wijzerplaat drijft.
Het geld waarmee je het budget oprekt spaar je uit aan het nooit nodig hebben van een beurt.
Ik zou kiezen voor het horloge dat het best zit en het mooiste om mijn pols valt.
Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Je moet dat gewoon zelf ervaren
Het gaat er niet om wat een ander vindt, maa het gaat erom wat jij vindt. Iemand anders interesseert het echt niet wat jij om je pols hebt. Dus als jij het vindt kunnen dan kan het. Smaken verschillen. Wat de een wel mooi vindt, vindt de ander verschrikkelijk.
Je zou ook kunnen kijken naar deze 38 mm, geen datum, Romeinse cijfers het bekijken waard lijkt mij.
FC all the way.
Open heart, wel nice maar zou er niet voor kiezen.
Plaat kleur keuze, wat jou het meest past bij jou meest gedragen kleding kleur.
FC is echt een hele mooie!!
Hier ook de FC. Hij is fijner, mooier en chiquer dan de Tissot. Erg mooi!![]()
Alleen voor mij geen open heart horloges; persoonlijke smaak.
Net als iedereen hier voor de FC. Geen zorgen over de roman numerals. They are back in 2026!
Nog niet genoemd hier: let even op de leren band. Als je echt formeel wilt, is bijkleuren met je schoenen/riem altijd het veiligst voor een formele uitstraling. Dus zwart/zwart/zwart of bv all cognac. Als je meerdere sets heb, koop dan quick release straps.
Sowieso: koop meerdere bandjes voor je horloge!