Keuzestress: Tissot Le Locle Powermatic 80 of Frédérique Constant Classics

En daarom ook een witte of champagne wijzerplaat. Blauwe plaat en dan bijkleuren met leer wil soms net niet lekker. Wit/champagne lukt altijd.

1 like

de le locle, Tissot mooie heritage. Hier al lang in de collectie en een fijne blijver. bijna werkpaard :wink:

1 like

Ik zou gaan voor het laatste plaatje de rechtse :slightly_smiling_face:.

1 like

Bedankt voor de tip. Staat zeker op mijn lijst om meerdere kleuren banden te nemen

Schoen + riem matchen ja, horlogeband nee. Het bandje moet lekker matchen met horloge zelf. Een bandje wat toevallig matched met je riem+schoenen maar niet met horloge, ziet er heel knullig uit.

Over de horloges zelf, beide opties doen mij niks. Je zal er niemand mee tegen de borst stuiten. Alleen zijn het wel de voor de hand liggende opties voor men bij de dorpsjuwelier of het warenhuis.

De optie aangehaald door @Roedolf is een zeer mooie.

Daarnaast al veel genoemd maar gaten in de wijzerplaat zijn afschuwelijk op dit prijsniveau.

1 like

Hahahahaha jezus

Mooie optie. Wel heel erg in de marine-hoek, maar wel een mooie optie.

Met een witte plaat moet je heel erg je best doen wil je iets hebben wat niet bij je horloge past. Dan is er sprake van opzet. Vandaar wat anderen ook zeggen: ALTIJD een witte plaat. Of ivoor, of zilver, of op z’n hoogst champagne.

Gentlemen avoid brown to town, natuurlijk. Als je formeel wilt is daar zwart, zwart of zwart, ook bij een blauw pak. Trouwens, dan kan het pak ook alleen maar grijs of blauw zijn. :slight_smile:

Gelukkig loopt @Dayi in een overhemd rond, dus dan komen bruintinten weer in zwang, maar dan kunnen we het niet met droge ogen formeel noemen. Nog even wat Romeinse tips:

Raymond Weil Toccata, 26mm breed (groot genoeg, vertrouw me):

Nomos Ludwig Neomatik 282, 36mm:

On a budget, gewoon even om aan te geven dat het uit een raar hoekje kan komen, de Orient Bambino 38. Soit, de wijzers zijn gelakt en de kleine seconde staat wat hoog, maar toch, voor onder de 300 pietermannen kun je er meer dan prima mee voor de dag komen:

Of de Hamilton Boulton Small Second quartz in 27mm. Die moet ook absoluut niet groter:

De mechanische variant is te groot voor 99% van de mannen die er toch eentje kopen.

2 likes

Ik heb beide horloges gehad, en moet zeggen dat ze allebei top zijn! Mijn voorkeur gaat naar de FC, die kast vind ik zelf net wat mooier. Maar een verkeerde keuze maken in dit dilemma bestaat eigenlijk niet.

1 like