Op korte termijn heb ik een klein budgetje tot mijn beschikking (Max 5k) om mijn horloge verzameling uit te breiden met een hoger segment uurwerkje…
Eerst liep ik met de gedachte rond om een Tudor aan te schaffen ( wel een met datum ), maar nu ik de Longines spirit gezien heb twijfel ik toch wel waar ik voor moet kiezen
Als jullie zouden kunnen kiezen voor welke gaan jullie en waarom?
En hebben jullie eventueel ook nog een alternatief??
De Longine is best mooi maar ook een soort van “meh” en zeker ook te dik, negen van de tien keer. De Tudor is… tja, ook gewoon meh, negen van de tien keer, al vind ik de BB5x serie mooi. In mijn optiek ga je voor 5000 ballen niks mooiers vinden dan een GS.
Er staat ook wel wat moois qua Grand Seiko in het blauwe hier. En voor de 5k budget zijn er ook spring drives verkrijgbaar, dat is misschien meer wat dab die SBGN.
Beste William,
Kan natuurlijk wel zeggen je moet voor dit of dat kiezen maar dat doe ik bewust niet. Beide horloges waar je het over hebt zitten ook in mijn collectie maar daar gaat het niet om. Neus eens gewoon even een tijdje in het blauw, google e.e.a. en uiteindelijk maak je de keus met het horloge waar je de meeste klik hebt. Laat dat gezeur over afschrijving maar lekker van je afglijden want het wordt een blijvertje. Stap ook gewoon eens bij een AD binnen, laat wat horloges aanrukken en kijk hoe die om de pols staan, je hebt geen verplichting om te kopen maar weet je wel wat voor moois er nog meer is. Succes met je zoektocht
Zoals boven aangeven! Ik zou ook voor een Tudor gaan ( tegenwoordig in house uurwerken, afwijking van mij dat ik dat graag wil). Omega is een goed plan en GS ook voorstander! Een GS zou zo maar de volgende op mijn lijstje kunnen zijn. Ik vind deze merken boven Longines staan. Al eens bij Oris gekeken? Daarnaast afschrijving speelt voor mij niet mee. Jij moet het horloge dragen en van genieten. Dan maakt de eventuele afschrijving niet uit.