Keuzestress…. Wat nu

Succes met vinden, deze is zwaar uber cool.

2 likes

Gaat niet meer gebeuren denk ik voor dat bedrag :grimacing::wink:

2 likes

Dacht dat deze gebruikt nog iets onder de 5k zaten, niet meer dus.
Overigens heb ik alleen naar ingenieur gekeken, ken de types niet echt.

2 likes

Voor ~5k zou ik nu zonder meer voor deze gaan. Geen lume, OK, maar voor de rest precies wat je omschrijft:

https://www.horlogeforum.nl/t/grand-seiko-sbga415-winter-taisetsu-de-mooiste/453707

Maar er zijn vreselijk veel mooie opties met dit budget. Enerzijds wel moeilijk te overzien, anderzijds is het ook gewoon leuk om te kijken, vergelijken en passen. Na een tijdje komt het juiste antwoord vanzelf bovendrijven. Veel plezier/succes.

1 like

De SBGS415 heeft weliswaar geen lume maar de indices zijn toch goed zichtbaar bij weinig licht door het polijsten in verschillende hoeken. In het pikkedonker zie je uiteraard niets meer… staat te koop in het blauwe gedeelte voor een mooie prijs!

1 like

1, ga niet voor een horloge als je er niet 100% zeker van bent inclusief het specifieke model. Dan blijft het geen blijvertje.

2, Bekijk de horloges een aantal keer. Kijk naar de verschilen tussen de horloges die binnen een model vallen.

3, Bijt je niet vast op die 5000 euro. Een van 2500 kan net zo een band mee worden ontwikkeld.

En als laatst beem ook service mee in je overweging. Kan iedere horlogemaker het servicen voor de komende 150 jaar of alleen de fabrikant of wordt het heel duur zodra onderdelen speciaal ervoor gemaakt gaan moeten worden?

3 likes

Binnen dit budget met datumaanduiding zou ik op dit moment denk ik voor de Omega Globemaster gaan. Wit of blauw kan allebei. Misschien nog wel gaver op leer of suede!

Plaatje van het web:

5 likes

op Uhrforum staat een Zenith Defy skeleton te koop voor €4700

hieronder mijne…ik blijf hem lekker vinden

En ik denk dat ze ook nog eens meer waard gaan worden… gezien de nieuwprijzen van de nieuwe modellen…dat is dan toch ook nog een leuke bijkomstigheid

1 like