Keuzestress wat te doen? Oris of Tudor

Ik heb weer een aardig budget om e.e.a. aan te schaffen. Nu sta ik zoals vaak voor een dilemma. boven aan de lijst stond de Black Bay 58. Perfecte maat en een super vintage feel.

Ik heb echter ook een zwak voor de Oris 65. Heb er al eens een gehad met de cijfers op de plaat en dit was een geweldig comfortabel horloge. Mis hem ook een beetje. De bronze bezel versie vind ik ook gaaf. Bolle glas gewoon super.

Voordeel is ook dat ik nog geld over hou voor een Aquis bijvoorbeeld de Clean ocean.

De vraag is dus. Of één Tudor of 2x een Oris?

• één Tudor.
  • Twee x Oris

0 stemmers

5 likes

Tudor

Er is maar een ding beter dan 2 x ORIS … 3 x ORIS

8 likes

Ik zou voor de tudor gaan. Snowflake hand is niet helemaal mijn ding, maar voor de rest is de BB58 gewoon ‘af’. Deze foto doet het horloge ook alle eer aan

Tudor. Zeker weten.

Ik zou voor 1x Oris 65 gaan en de rest in het spaarpotje laten voor de volgende spaar aktie

4 likes

Ik heb ze beiden gehad. Maar als ik jouw keuze had: 1000% Oris. Vele malen leuker.

5 likes

Ik vind de bb58 niet de mooiste Tudor, maar het is 2x het horloge dat de Oris is.

Daarnaast gaat Oris 65 diver kennelijk met veel korting…

1 like

Less is more. Tudor everyday of the freaking week amigo! :sunglasses::+1:

Tadaaaa! Go for it :blush:
https://pangehorloges.nl/tudor-black-bay-fifty-eight-staal/

Ik heb de BB58 gehad. Prachtig horloge, maar die stalenband vond ik kut x 3. Een enorme harentrekker. Bij mij dan hè. Ik zou voor de Oris gaan, lekkere eigen smoel.

4 likes

De BB vond ik er altijd helemaal tof uitzien todat ik m had. Ik zou voor de Oris gaan.

3 likes

Dat komt omdat je een Rolex Submariner en een Oyster Perpetual 39 met Oyster clasp gewend was :wink:
Ik vind de Oris 65 mooi maar ze hebben wel een beetje inspiratie opgedaan bij de Tudor Black Bay. Kijk maar naar de Rivitet band en de vintage uitstraling, etc.

Vreemde is dat ik al van 4 leden een BB aangeboden heb gekregen nieuw in de stickers. Al dan niet met een horloge website. Worden die dingen gewoon massaal gekocht zodat de AD’s ze niet meer hebben?

2 likes

Dat weet ik niet. Ik heb het idee dat de productie van de BB58 inmiddels bij Tudor op gang is en dat de vraag redelijk goed kan worden beantwoord.

Nee, die worden gekocht omdat de AD’s ze zeer beperkt op voorraad hebben. Wat waren hun vraagprijzen? Alles boven list is gewoon winst.

Geen succes op de BB58. Ik vond die band oprecht bagger. Ook dat ie niet mooi taps toeloopt is geen pluspunt. Maar goed da’s mijn mening.

1 like

Ik ga ook zeker niet meer als list betalen. Als het de Rolex kant opgaat haak ik snel af.

2 likes

:thinking::thinking:

5 likes

Truukje om kunstmatig de “ik wil 'm nu, want iedereen wil hem!” prijs in stand te houden, kijken ze af van 't grote broertje … :wink:

Btw list is 3430, die bij Pange 3400 (kan vast nog goedkoper, de hype is er een beetje af).

Kan mijn perceptie zijn maar ik vind het altijd Een beetje een budget Black Bay net als de Black Bay in allerlei varianten.