Keuzestress wat te doen? Oris of Tudor

Ik heb de BB GMT en die band is ook bagger.

2 likes

Ik heb een 65 gehad en heb nu een BB58 en de 58 is echt een paar niveaus hoger dan de 65. Om maar een paar voorbeelden te noemen:

• De endlinks zijn mooier afgrond en vormen meer een geheel met de band. Idem met de sluiting.
  • De bezel en kroon voelen degelijker
  • Het uurwerk is veel preciezer en de power reserve is bijna het dubbele.
  • De kast is mooier afgewerkt met mooiere brushing en een gepolijste bevel.
  • De wijzers bij de Oris zijn ruwer langs de zijkant.

Aan de andere kant heeft de 65 meer charme met oa dat bolle saffier :+1::blush: Qua merk vind ik Oris ook sympathieker, maar dat is zeer subjectief natuurlijk. Service kosten gaan minder zijn ook.

En inderdaad @cash de sluiting is een harentrekker van de BB. Maar het stopt na verloop van tijd! Nu heb ik er geen last meer van… De haren zullen allemaal weg zijn :see_no_evil:

Mijn advies: koop wat je het mooiste vindt en als je voor de Oris kiest, misschien een ander merk nemen als 2de. Nomos bv, Sinn, Longines… 2 keer een Oris duiker is misschien wat jammer.

Succes met de keuze, je kan sowieso niet verkeerd kiezen :smiley:

7 likes

Oris! Double the fun!

Is het hele punt van de Oris 65 niet dat ze gebaseerd zijn op hun duikers uit 1975?

5 likes

Vertel

Oris is toch niet COSC gecertificeerd?
Tudor heeft een in house uurwerk COSC gecertificeerd :sunglasses::+1:

2 likes

Ik zie het niet… :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat een dilemma idd! Die aquis vind ik persoonlijk erg matig, heel gewoontjes.
Die bronzen bezel zie ik voor het eerst, supergaaf!

Maar toch voor de BB58 gestemd, wat een topper is dat!

Ofwel, het is allemaal zo subjectief… Klotehobby!

Succes met de keuze!

Niet comfortabel, jingly jangly sluiting en onder het motto once seen, it can not be unseen; fake rivets.

Edit @EVH Ik vind het horloge heel mooi hoor.

2 likes

Ik heb de Black Bay blue bezel, de ETA.
Ook ik heb al heel vaak mijn kritiek geuit over de blikkerige gesp. Zowel op dit forum als op YouTube.

Maar het lijkt of iedereen verblind is door het feit dat Tudor een dochter is van Rolex, en zodoende vindt dus blijkbaar het merendeel van de mensen de kritiek onterecht.

De Tudor gesp is gewoon inferieur aan de gesp van een Seamaster van ca 15 jaar oud. Die gespen zijn solide en stevig en gemaakt van dik metaal.

1 like

Je bent niet de enige…

4 likes

De 65 is prachtig maar de BB gaat het hier toch winnen voor me.

De Sixty Five is een kopie van de eigen Oris Diver uit '65 ,snap niet wat je bedoeld met inspiratie opgedaan bij Tudor .

6 likes

Hier maak je een kleine uitglijer. Hebben niks met elkaar te maken anders dan dat het beiden op ouwe zooi geïnspireerde horloges zijn. Zeg maar uit de tijd dat alles nog een riveted bandje had, proberen ze nu weer na te doen … wat ik overigens wel leuk vind. Smaakdingetje. :wink:

Ik zou voor de Tudor gaan. Vind 'm gewoon in alle opzichten mooier, ook een smaakdingetje. Neemt niet weg dat de Oris (ook) top is.

7 likes

Niks vreemds voor Ralph.

3 likes

Jeugdig enthousiasme … :rofl:

1 like

Ik ben een groot Oris fan en heb natuurlijk meerdere Oris maar ook de bb58. Ik heb voor de bb58 gekozen vanwege het uurwerk. 70 uur gangreserve is gewoon erg fijn! En hij ziet er ook cool uit. Qua looks vind ik ze echt gelijkwaardig. Dus uurwerk geeft voor mij de doorslag. Dat vind je dan wel terug in de prijs.
Ik zou voor de 58 gaan en doorsparen voor een 65 om af te wisselen.

Ik ben het net andersom van plan :rofl:

65 is er, nu nog een 58

5 likes

Ook prima volgorde :+1::sunglasses:

1 like

Ik heb niks met Tudor en vooral niet met de snowflake wijzer. Dus absoluut 2x een Oris.

1 like