Keuzestress wat te doen? Oris of Tudor

Ik zou voor de Oris gaan, denk dat de kleuren op de BB gaan vervelen…

Zou dan niet 2 duikers nemen van Oris maar bv een BC, hier een voorbeeld van mijn Oris.

Top duo zou ik zeggen :+1:t2:

8 likes

Da’s niet eerlijk. Komt 'ie met een mooie grote kroon aanzetten, onvergelijkbaar … maar naast de Tudor wél een hele serieuze kanshebber als het om mijn horlogelaatje zou gaan. Mooi hoor! :ok_hand:

1 like

Het was ook bedoeld als duo, dus naast de 65 :wink:

Je mag me altijd een pb sturen :joy::joy::joy:

1 like

Ligt aan de rest vd collectie.

Je bent nét te laat, ik heb geen Tudor meer … misschien dat @Dr.Doc er nog een Oris bij wil hebben. :rofl:

2 likes

Tja, even heel simpel redenerend :
2 tegen 1. Waarvan die ene ook nog eens op de ander lijkt.
En die Aquis is natuurlijk prachtig, die moet je sowieso nemen.
Beter uurwerk ? :roll_eyes: lekker belangrijk die ene seconde.

3 likes

Bedoel ook niet dat Oris de Tudor nagemaakt heeft ik zie echter veel overeenkomsten tussen beide modellen.

1 like

Check! :ok_hand:

1 like

Ik vind de Oris 65 mooi maar ze hebben wel een beetje inspiratie opgedaan bij de Tudor Black Bay. Kijk maar naar de Rivitet band en de vintage uitstraling, etc.

Ik vat 'm niet @RLC

Volgens jou zelf is Oris geïnspireerd door Tudor. Je gaat zelfs zo ver de Oris een net-nietje te noemen.

Maar tóch heeft Oris de Tudor niet nagemaakt?

2 likes

In dubio abstine.

Precies wat Ralph zegt, maar dan zonder de “hippe” toevoegingen :joy: dus “Less is more” inderdaad.

1 like

RaaskalRalph zou een betere naam zijn :wink:

2 likes

Het verschil in lume kleur van wijzers en indices is wel een dingetje bij de Diver 65 … Ik zou de Tudor kiezen.

:flushed:
Ze hebben vooral inspiratie opgedaan bij hun eigen modellen uit de jaren 60.

4 likes

Beide prima horloges natuurlijk, ik heb ook tussen beide getwijfeld echt na de BB58 en een Black Bay GMT een dag om gehad mis ik de klik met deze lijn van Tudor. Ik weet niet wat het is. Er mist liefde…wellicht toch een imago ding? (Poor mans Rolex) of het feit dat ze veel ETA uurwerken propten in horloges van >4000? :exploding_head: Allemaal persoonlijke (!) overwegingen die mij hebben doen besluiten om niet voor een BB te gaan.

De Oris is er ook nog niet maar staat voor volgend jaar op de agenda!:grin:

2 likes

No brainer. Tudor!!
Tenzij je datum belangrijk vind. Zal ik doorsparen voor een sub date.

Dat is tudor al lang niet meer en de oude poor man’s sub en rolex van tudor zijn nu duurder dan de originele adviesprijs.

Die reactie had ik al verwacht, ik zei er ook bij dat het een persoonlijke mening is. Dat staat los van de feiten (in mijn geval). Tudor maakt prachtige horloges! Kwalitatief uitstekend echter het is niet ‘mijn’ merk… (net als TagHeuer, IWC en ga zo maar even door…)

Tudor

Ben er gek op.