Tudor. Ik vind de oris overdreven retro.
Mmmmmmm. retro is retro toch?
haha lol, ik zit met de zelfde keuze. Enige verschil; budget technisch nog niet helemaal rond
ik vind ze allebei mooi de BB58 de 65 en de aquis.
Ik ben eigenlijk aan het sparen voor de aquis en heb een goedkope hommage besteld van de BB58 om te kijken of dat me nou wat lijkt.
Ik zou zeggen BB58 en Aquis
Succes met de keuze, ben benieuwd.
Deze heeft een datum hoor…
idd, toch bijna dezelfde prijs range
Ik zal het iets nuanceren. De horloges hebben veel van elkaar weg. Ik denk dat de Oris koper de Tudor mooi vind en vice versa. Toch denk ik dat er genoeg mensen zijn die voor de Oris 65 gaan als alternatief voor de Tudor, past meer binnen het budget. Soort budget retro-inspired diver. Is niks mis mee.
Mijn advies als je de Tudor mooi vindt, ga voor de Tudor. Less is more. En op alle fronten is de Tudor beter. Uurwerk is in-house, COSC gecertificeerd, etc.
Beter merk, rijke heritage en historie. Gewoon een of meerdere niveaus boven de Oris.
Nogmaals mijns mening en dus gewoon een mening. Niet mee eens prima
Ja precies, mensen kopen een Oris omdat ze de Tudor niet kunnen betalen. Daarbij koop je natuurlijk ook alleen een Tudor omdat je geen geld hebt voor een Rolex.
Van goedkopere uurwerken in Rolex kasten duwen is inderdaad indrukwekkend. Niet iedereen kan met Rolex onderdelen werken.
Ik zou gaan voor de Tudor
Ook mooi de Black Bay Steel. Meer moderne look.
Het luminova de kleur geven van 40 jaar oud tritium, vind ik overdreven retro.
Wauw supertof!
Ik trok je enige redenatie één stapje door. Dat de BB betere specs heeft, staat buiten kijf. Het hele punt van TS is dat hij zo’n 2,5x duurder is. Waar bij jou de regel duurder=beter vaak op lijkt te gaan, zijn er ook mensen die toch tevreden met de Oris kunnen zijn los van het budget. Tudor is, net als Oris, niet de eerste die een oud model nieuw leven inblaast.
Damn, ik zit al 4 minuten te wachten totdat Pacman het ‘balletje’ te pakken krijgt. Duurt lang zeg, …
Jullie weten dat het niet gaat tussen de Tudor en de Oris 65 ? Ik zie nu alleen maar de vergelijkingen tussen die twee, maar er komt dus nog gewoon een dikke Aquis erbij als bonus.
Het gaat tussen de Tudor vs Oris 65 PLUS de Aquis.
Lezen heren, lezen …
Ja hoor, Franske is weer wakker. Mooi! Dan geen 2 duikers van Oris maar een 65 + een Pointer Date.
Zie mijn antwoord incl foto hierboven
Ja dat dus. Geweldig!
Ben niet zo gek op die Snowflake wijzer van de Tudor maar is een persoonlijk iets.
Dus Oris.