Ik ben voornemens om komend jaar weer een nieuw klokje aan te schaffen, maar owe, owe, welke.
Heb er een aantal op het oog, maar het is moeilijk een keuze te maken. Wat vinden jullie?
Je hebt 2 Maurice Lacroix als ik het goed gelezen heb.
Vintage lijkt me wel een aparte categorie waar je bewust voor gaat in dat geval met onderhoud en zo dat er bij komt.
Maar de keuze voor die omega pie pan zou subliem zijn in elk geval
Die zenith is ook mijn holy grail dus smaak hebben wij zuid Limburgers wel.
Het wordt lastig om de spaarpot niet halverwege leeg te trekken maar we zullen zien.
Heb eerder een tip gezien van iemand die zei om twee spaarpotten te maken: een voor de holy grail en een voor de minder kostbare exemplaren. Kan ook
Koop geen Constellation maar een vintage Omega Geneve bijvoorbeeld, deze aankoop zal je koopdrang voorlopige onderdrukken zodat je door kunt sparen voor de Zenith.
Tja. ik heb zelf niet zo veel met Vintage, dus voor mij zou dat de keuze al makkelijker maken. heb de Zenith recent omgedaan (bij Vossen in maastricht, vlak voor ze opgingen in S&C) lag daar met een flinke korting dus dat was wel verleidelijk… echter, ik zit nog in de beginfase van de horlogehobby dus mijn smaak gaat nog alle kanten op; iets te vroeg voor een aanschaf van dat kaliber. kan wel zeggen dat het absoluut een genot was om te dragen. afwerking, proporties en kwaliteit zijn echt iets heel bijzonders. en het el primer mechanisme heeft natuurlijk een bijzondere en relevante historie in de horlogewereld. heb wel begrepen dat de services niet bepaald goedkoop zijn…
Kunt lachen om m’n antwoord, maar ik ben van de Junghans, dus ik zou die kant op gaan.
Het is een gekleed horloge met mooie minimalistische bauhaus trekken. prachtig in balans en tijdloos. En als bonus is het nieuw. Want vintage is soms een mijnenveld.
Ja, smaak hebben we zeker. Alleen een iets te dure smaak eigenlijk.
En ja, ik heb 2 ML en een vintage Glashutte GUB.
O man en 2 spaarpotten, duurt het nog langer voor ik die Zenith bij elkaar heb.
Ik vindt Vintage ook wel mooi hoor, maar inderdaad die Zenith staat eigenlijk wel bovenaan, maar dat vergt zoveel geduld om de centjes bij elkaar te sparen. weet niet of ik me zolang kan inhouden.
Ja is een trucje waar ik ook m’n bedenkingen bij heb maar werkt voor sommige mensen wel.
Bij mij overigens niet haha.
Maar wat hier werd opgemerkt over service van de El Primero is ook waar ik angstig voor ben.
Het schijnt met dermate hoge frequentie te lopen dat het wel meer service gevoelig is en die service kan dan weer niet iedereen geven dus al met al extra prijzig. Voor mij reden om tzt te kijken naar een goede aanbieding van een (bijna) nieuw exemplaar.
Man o man, was ik maar bij Vossen langs geweest een paar maanden terug…
Ja, prachtig stuk dit niet? En volkomen gelijk met dat vintage mijnenveld! Dat weerhoudt mij eigenlijk ook wel een beetje. Wordt lasting om een geode te vinden zonder getild te worden.