ik ben gister wezen kijken en passen bij seiko… vind deze 3 op de foto erg mooi en ze liggen allemaal tussen 500 en 600 nou zag ik ook seiko 5 sport en daar kan ik er 2 van kopen voor die prijs… de verkoper zei dat dat uurwerk wel iets lager in kwaliteit is… kwa looks zelfde zn beetje mn budget lag ook ergens rond de 500 600 zn beetje. probleem is echt dat er te veel licht en ik meerdere mooie horloges zie…en vragen om raad is lastig want het is een smaak dat snap ik maar doe t toch
Ik zou de rechter kiezen, omdat die simpel en strak is. Maar dat is juist het moeilijke, je wilt hulp bij wat jíj zou kiezen
Kies welke het beste bij jou past en nu het meest enthousiast over bent. En als dat alleen het uiterlijk van een horloge is; kijk dan gerust in een prijsklasse lager naar iets moois!
Nog eens goed nadenken. Ikzelf vind de Seiko duikers een beetje log en zwaar. Draagcomfort dus. Kwalitatief in orde, maar de nauwkeurigheid is een tombola. Ik heb twee van deze duikers en ik draag ze om bovenstaande eigenlijk nooit meer. Er is veel meer andere keus voor dit budget. Succes gewenst bij de keuze
Ik zou persoonlijk de rechter kiezen maar dat heeft met mijn persoonlijke smaak te maken.
Volgens mij kan je aan alle 3 niet echt een buil vallen. Zijn allemaal degelijke horloges voor een prima prijs.
De vergelijking met een Seiko 5 zie ik zelf niet helemaal. Dat is in mijn beleving een horloge op een heel ander niveau qua afwerking etc.
Bij twijfel even wachten. Dan nog een keer kijken (desnoods meerdere keren, of ergens anders) en kopen waar je het meest blij van wordt. Je kan ook vragen of je ze in het daglicht buiten mag bekijken.
Wat wij hier mooi vinden of beargumenteren is leuk, maar als je vrolijk wordt van een ander model dan moet je daar voor gaan.
Zoals @glengoyne17 al zei. Meerdere keren passen. Zoek een plek met minder licht. De combinatie van Het gevoel van Gaaf en draagcomfort is meestal een blijvertje.
Ik zie wel wat je heb gekozen.
Enne in bij horloge freaks geldt “kwantiteit boven kwaliteit” niet altijd op.
Vele onder ons koop de twee voor de prijs van een en niet veel later komt de duurdere erbij. Omdat het blijft knagen. Dan heb je opeens 3 horloges…. 4….5….6 enz