Ruim een jaar geleden heb ik een Certina DS titanium action diver van 38mm om mijn pols gehad ik was er toch echt van weg.
Na een tijdje sloeg toch de twijfel toe…
Des tijds heb ik hem niet aangeschaft vanwege de ontbrekende kennis.
Zelf kom ik hem nooit tegen bij vrienden en kennissen…
Mijn vraag aan jullie: Wat is jullie mening over dit specifieke model?
Mwah de hele DS lijn doet mij weinig, beetje vlees nog vis. Dat gezegd hebbende is de titanium variant wel de leukste van het stel.
Mijn mening maar of jij je daar nu wat van moet aantrekken
Ja, Certina heeft z’n strepen verdiend en heeft een rijke historie. Titanium is lekker licht. Mooi horloge! Dat anderen dit horloge niet hebben, tsja lekker boeien.
Degelijk horloge van een sympathiek merk. Duidelijke datum; je hoeft niet twee keer te kijken voordat je de datum ziet. Ligt er dus maar net aan hoe je er tegenaan kijkt.
Bij Powermatic 80 in een horloge van 1k haak ik helaas al af, ik heb liever een vloeiendere sweep van een Miyota 9xxxx of Selita/ETA dan 80-uur power reserve.
Je moet vooral kijken of het een betrouwbaar horloge is. Zijn de specificaties goed? Is het uurwerk betrouwbaar? Dat is in principe het enige dat telt. Horloges draait om smaak en je moet vooral dragen wat jij mooi vind!
Meer dat ik er verder geen kennis/mening over heb, omdat het merk mijn interesse niet kan trekken voorbij het historische perspectief. Ik mag in ieder geval hopen dat een Omega Co Axial er verder beter in elkaar zit dan de PM80.