Die zwarte is inderdaad ook mooi!
Je hebt twee lichte wijzerplaten. Misschien is een donkere plaat dan wel zo leuk.
Wat vind je van deze nieuwe Longines Master?
En je hebt al een blauw horloge, dus in jouw verzameling geeft het ook meer afwisseling.
De rehaut houdt me tegen. Ik heb liever minute tracks op de wijzerplaat zelf.
Wel erg mooi plat.
Tja, de TAG Heuer, natuurlijk. Verreweg de meest onderscheidende en fraai vormgegeven kast (niet dat generieke van de Longines). En gewoon mooi en strak vormgegeven. Overigens ben ik al weer heel wat jaartjes drager van een driewijzer Carrera en meer recent ook de Glassbox. En ik kan je vertellen dat ze kwalitatief gewoon top zijn!
![]()
Is deze Carrera een pur sang dresswatch? Nee, waarschijnlijk niet. Maar uiteraard kun je 'm prima dragen, op nettere gelegenheden. Zeker op deze band. ![]()
Goede suggesties zijn uiteraard welkom!
Ik schreef dresswatch in mijn topic maar ik bedoel eigenlijk gewoon een net horloge wat niet misstaat onder een overhemd.
Vind de Tag eerder wat sportief over komen, denk voornamelijk door de wijzers. Ken de rest van je collectie niet, maar de crème Conquest Heritage spreekt mij persoonlijk wel aan. Lekkere klassieke details maar met een complicatie die ik wel weer lekker eigenwijs vindt.
Heeft er iemand al gezegd; gewoon passen? Of heb je ze wellicht al gepast? Welke zit het lekkerst?
Ik zou wel voor een donkere plaat gaan omdat je al 2 lichte exemplaren hebt.
Daar gaat het mij ook om, ik moet ‘m altijd kunnen dragen.
Het bijkomende voordeel van de TH vind ik dat de leren band geleverd word met een vouwsluiting. De meeste leren Longines banden worden geleverd met doornsluiting.
Ik heb ook nog gezocht naar de 39 mm Carrera met zwarte band en parelmoer wijzerplaat maar die is niet meer leverbaar?
Passen wil ik zeker nog gaan doen…
![]()
Ja heel bijzonder, ik vind zo’n gangreserve in het midden wel apart.
De TH is wel sportiever maar kan ook voor netjes vind ik.
Heb je al eens naar Nomos gekeken? Zo is daar bijvoorbeeld de Tangente Neomatik Doré in 35mm. Dat lijkt klein, maar vertrouw me, dit draagt groter dan je denkt.
Heel erg sjiek met toch speelse details. Ook in heel erg donkerblauw met speelse kleuraccentjes:
En direct ook exact dezelfde prijzen als de Longines.
Ja, dat achterdeksel is wel geinig. Maar sorry, de kastvorm is er gewoon een die je bij Seiko, Certina, Tissot en ga zo maar door ook tegenkomt. Niet lelijk, misschien. Maar wel redelijk dertien-in-een-dozijn en haalt 't gewoon niet bij de superstrak getekende en zeer onderscheidende kastvorm (en algehele design) van een Carrera.
De blauwe is zeker mooi. Staat Nomos op hetzelfde niveau als eerder genoemde merken?
Ja die zocht ik! Zijn deze niet meer leverbaar?
Alle drie mooi, en afhankelijk van je eigen eisen kun je geen verkeerde kiezen. Een aantal van de voorgestelde alternatieven sluiten meer aan bij mijn smaak, maar laat vooral je hart spreken bij het maken van je keuze:smiling_face_with_three_hearts:![]()
.
Jazeker, maar vind het ook interessant om andere meningen/suggesties te horen.