Op foto’s /renders hartstikke tof , in het echt vond ik hem toch iets tegenvallen imho.
Klopt, deze heeft de datum op 6 wat ik minder mooi vind. Op 3 oogt mooier vind ik.
Ik weet niet of ik in dat frame mee ga. Ik ben ook verwend. Het is in dat kader dan ook ironisch dat je Seiko noemt wat “dertien-in-een-dozijn” kasten betreft. Dit is namelijk wel super strak met de snaarstrakke overgangen tussen brush en gepolijst, een geometrisch interessantere kastvorm qua facetten en hoeken, en de gefacetteerde wijzers:
Ik ervaar de Carrera als een leuke poging tot een strak horloge, maar wat hem tegen zit is de generieke schuine rehaut waar de minute track op staat en de erg platte generieke stick wijzers. Ook het platte glas is niet de meest interessante designkeuze, zoals dat bijvoorbeeld bij de Glassbox wel een kunstwerk is.
Het zijn absoluut geen lelijke horloges, maar om het nou in het bijzonder een onderscheidend horloge te noemen gaat me te ver. De overgangen van vlak naar vlak zijn bijna rond gepolijst in jouw foto’s, en die hele kast is op exact dezelfde manier gedaan. Dat is geen hoogvlieger.
Oh jazeker wel. De Nomos Neomatik is volledig in house ontwikkeld en gemaakt, en maar 3,2mm dik voor een automatisch uurwerk. Het hele horloge komt op 6,9mm (!) dikte uit. Voor een automaat!
De kwaliteit van Nomos is ook uitstekend, en ik kan beamen dat de post sales service meer dan uitstekend is. Ik heb zelf jaren lang deze 36mm Ahoi Neomatik gehad:
Helaas zit ik nu zonder Nomos omdat ik de bovenstaande 44GS met Sakura wijzerplaat moest bekostigen, maar een Tangente Neomatik Doré jeukt wel erg. Als ik nog eens een bonus krijg komt die er wel.
Ah, o.k… Heb op zich geen moeite met de datum op 6. Dat heeft mijn Glassbox ook en komt de symmetrie dan wel weer ten goede.
Zal ook een kwestie van wennen zijn waarschijnlijk…
Hoho, wacht even! Ik heb gezegd dat ik de kastvorm van deze Longines wat dertien-in-een-dozijn vind en dergelijke vormentaal ook bij andere merken zag, in het verleden, waaronder Seiko. Dit is zeker niet hetzelfde! Sterker nog, ik heb nog altijd een zwak voor Seiko en dat komt o.a. doordat het merk gewoon diverse geweldige horloges heeft gemaakt. Om maar te zwijgen van GS. Daar zitten echte (figuurlijke) pareltjes tussen, vind ik ook.
En ja, ik ben het met je eens dat het
en gewoon fraaier dan bij de Calibre 5. Toch vind ik ook de Calibre 5 een fraai horloge om te zien en is de vormgeving gewoon meer onderscheidend. En hoewel ik op zich helemaal niets tegen Longines heb, spreken deze me gewoon minder aan. Maar ja, zoveel mensen, zoveel smaken, natuurlijk.
Mooie kleur wijzerplaat, ontwerp is in balans qua kleur kast,indices en de glanzende leren zwarte band
Kijk! Dat zijn nog eens Heuers waar je mee thuis kunt komen. Net als de heruitgave van de Carrera chronograaf, trouwens. ![]()
![]()
![]()
Goed advies idd. Vind die bovenste Longines het mooist van wat je laat zien maar ik vrees weer voor een behoorlijke rehaut. Dito bij welke ik zou adviseren;
Conquest wel eens gepast. Vond het een verrassend mooi horloge maar wel op de bracelet. En een beetje een identiteitscrisis tussen dress en sport en net geen gada. De TH vind ik erg meh.
Probeer idd een Nomos te passen. In Den Haag bijvoorbeeld bij Steltman. Ze zijn vaak indrukwekkend dun wat echt een ondergewaardeerde superkracht is voor een gekleed horloge.