Ik zou voor de Carrera kiezen
Kan nog net als dresswarcteserh, kan ook sportief of casual.
-ronde kast max 39 mm
-automaat
-datum mag maar hoeft niet
-geen cijfers
-op leer en liefst met vouwsluiting maar dat laatste is geen harde eis
-lumen mag maar hoeft niet persé
-dial kleur bij voorkeur donker maar is geen harde eis
-geen duiker of chronograaf
Absoluut de eerste : chiquer ,klasse uitstraling,juiste kleuren combo,goed design,zwart lederen band,hiermee ben je steeds afgeborsteld .
Nou, specifiek een hoge rehaut. Maakt de afstand tussen glas en wijzerplaat groot waardoor het horloge een hoger profiel krijgt dat nodig.
Begrijp het ook niet⊠deze TH is net zoveel of net zo weinig dresser als de Longines erboven!
Ik zou voor de TH gaan⊠vind ik mooier. De wijzerplaat in zŽn geheel strakker.
Ik zou voor de TH gaan, kan als dresser en als sporty
Oké duidelijk. Bij Longines vind ik het wel mee vallen, bij Tag Heuer Carrera inderdaad een hoog rehaut
Erg mooi horloge, zeker!
Valt erg mee, irl. Verschil is gewoon dat de Carrera een chapterring heeft, met nummering. Maakt 'm iets sportiever -naast dat ik vind dat ie nog steeds heel goed als net horloge kan; zeker op leer- en geeft mooi diepteeffect. Het is geen dikkertje, in het echt.
Ik blijf het ook een mooi horloge vinden, stijlvol en sportief tegelijk. Het gangreserve van 38 uur vind ik wel wat tegenvallenâŠ
Hmm, ja. Is niet spectaculair. Maar ik heb er in praktijk eigenlijk nooit last van. Ik draag mân horloges vrijwel altijd een paar dagen achterelkaar en dan weer een tijd (als in vaak een paar weken) niet en er zijn, voor zover ik weet, geen(?) mechanische horloges die ĂŒberhaubt zoân lange gangreserve hebben. Dus ik moet ze, wanneer ik ze weer eens ga dragen, sowieso al mân mechanische horloges (ook die met langere gangreserve) weer een gelijk zetten en een paar keer aan de kroon draaien. Vind ik zelf geen enkel probleem en zelfs wel een leuk ritueeltje. Net zoals 's morgens even rustig en met aandacht koffie zetten. Ik hou wel van dat soort (zen)momentjes.
Als je daar nou echt een probleem mee hebt en (ook) een wat grotere hoeveelheid horloges rouleert, kun je natuurlijk een watchwinder aanschaffen. Maar ik heb daar persoonlijk geen behoefte aan. Nou ja, zo sta ik erin. ![]()
Zeker geen groot probleem hoor maar het viel me op.
Als voorbeeld: de Longines Conquest Heritage heeft 72 uur gangreserve en de Clifton Beaumatic van Baume & Mercier 120 uur.
Feitelijk als je een dag kan overbruggen is het al mooi.
Heb jij de originele leren band om de Carrera of al verwisseld?
Bij de Cal. 5 al vele malen (gewoon beetje afwisseling). Maar ik kocht 'm oorspronkelijk op staal. Van de Glassbox nog niet. Staat best wel goed, vind ik, dat blauwe leer en de originele buckle is ook fijn, vind ik. Maar ik heb al wel een lichtbruine geperforeerde rally klaarliggen, hoor. Dus wie weet. ![]()
Eerste Longines!
Maar koop je wel originele banden?
Nee. Alleen wat ik erbij koop en verder after market. Maar niet doorvertellen, hoor! ![]()