Dankzij kickstarter hebben tig micro watch brands het daglicht kunnen zien.
De introductie fimpjes zijn zo gelikt en dat doet me afvragen. Is de werkelijkheid (het horloge) ook zoals ze dat beweren.
Graag hoor ik graag jullie ervaringen met kickstarter horloges. Is het echt zo “bang for buck” of zoals ze meestal pretenderen “all the quality and complication for less money”?
Ik heb 1x een kickstarter gedaan. Dat was de Hamtun, op internet overal geprezen. Heb hem precies 1minuut uit het doosje gehad om er fotos van te maken om weer snel van de hand te doen.
Een erg fotogeniek horloge, maar een titanium rammel band en een rubberband die maar 1x op maat te maken is. Buiten dat vond ik de afwerking maar zo zo en was het totaal niet wat ik verwacht had.
Hier een goede ervaring, en eentje in de pijplijn. Op dit moment heb ik een Cobra de Calibre Crossfire. Een van de horloges die ik t meest draag. Zeer tevreden over de kwaliteit moet ik zeggen.
ik heb een horloge van MVMT, een hele bekende kickstarter. Het horloge stelt eigenlijk geen drol voor, en koste ook maar 100 euro. de secondewijzer stopt bijvoorbeeld niet recht op de indices wat me bijna tot waanzin drijft wanneer ik hem draag.
al met al geinige minimalistische designs, maar voor de kwaliteit hoef je het niet te doen. daarentegen was het wel een gateway drug naar het horlogeforum en seiko, wat het dus weer een beetje rechtvaardigt
Heb slechts 1 ervaring. De Bradley Eone. Dat was alles wat ze beloofden & meer
Denk dat het moeilijk is om een samenvattende conclusie te geven. Enkel, dat je op Kickstarter meer kans hebt op een passabel eindresultaat dan op Indiegogo. Op KS moet je i.i.g. een prototype hebben, op IG niet & kan je lucht verkopen…
Ik was zelf te laat voor de preorder van Ventus Mori Brass diver, maar heb 'm hier uiteindelijk op het forum kunnen overnemen.
Nieuwprijs naar mijn mening al great bang for buck, maar met ‘de kop eraf’ een no-brainer.
Jij nare man, jij… :)…zelfs als je een gouden kast afwerkt met een stoeptegel blijft het een “hok” van een horloge… en als je Aluminium netjes afwerkt en behandelt, kun je er een prachtig afgewerkt horloge van maken… 't is niet dat het ene materiaal makkelijker te bewerken is dan het andere… 't is alleen dat je op titanium langer zit te vijlen dan op goud…
je kunt er wel een horloge van maken… als je echt wilt… waarom zou je eigenlijk?.. Ik doe het wel ja… omdat verder eigenlijk bijna niemand het doet… en ik ben eigenwijs… zegt men…
Ik heb een MVMT gehad. Inderdaad leuk om te zien alleen net niet. Ze maken mooie filmpjes en foto’s en je gaat overstag. Natuurlijk was de prijs 80 euro maar dit had beter besteed kunnen worden.
Kleine kans dat ik nog een kickstarter horloge aanschaf.
Hier geen ervaring met een kickstarter horloge, maar heb wel meegedaan aan de Zano drone campagne. UIteindelijk is dit bedrijf failiet gegaan voordat de drones werden uitgeleverd. En dan sta je bij kickstarter dus met lege handen en is je geld weg. Realiseer je bij kickstarter dus altijd goed dat je investeert in plaats van een product koopt. Dat betekent dus in principe geen garantie op het product maar ook geen eens garantie dat je daadwerkelijk wat krijgt.
‘Sarcasme is een bijtende, soms gemene manier van spot. … Het woord sarcasme komt van het Griekse ‘sarkádzoo’, wat ‘ergens vlees vanaf scheuren’ betekent. Wanneer iemand iets sarcastisch zegt, wordt meestal juist het tegenovergestelde bedoeld.‘
Als horlogemakers doorkrijgen dat er een markt is voor titanium horloges, dan gaan ze los.
Nog even en dan komt zelfs Steinhart met een titanium horloge Haha kun je het voorstellen? Een knotsgekke GMT duiker met blauwe en zwarte bezel of zo, ik noem maar wat geks.
Zo had ik m nog niet gelezen, maar nu je het zegt, zeg ik, ja had ik moeten zien. Zelf zet ik bij sarcasme meestal een neer ofzo, om het extra duidelijk te maken voor figuren zoals ik