Kickstarter horlogeproject

Kickstarter in 't algemeen ben ik niet heel erg positief over. Het duurt altijd langer dan geplanned en er zijn veel projecten die de eindstreep nooit halen. Of dat bij dit specifieke project ook zo zal gaan weet ik natuurlijk niet.

1 like

Ik heb wel eens meegedaan aan een project voor een slim apparaatje. Duurde idd erg lang en toen het uiteindelijk werd uitgebracht waren de updates een jaar later ook klaar. Heb hem niet meer aan de praat gekregen met mijn iPhone en daarmee was ik ook gewaarschuwd…weet echter niet hoe het met horloges gaat

Kickstarter kan alle kanten op. En je betaalt voor de participatie, er is geen garantie op levering van wat je backet en ook geen geld terug als het mis loopt. Dat gezegd zijnde…

… Jeejzus Griztus. En dat voor 400+ euro. :grimacing: :joy:

7 likes

:point_up_2:

Ze worden ook gemaakt in normale kleuren geloof ik…

Goede ervaring met onderstaand project. Dus niet alles op Kickstarter duurt langer of loopt op niks uit.

https://www.kickstarter.com/projects/stratonwatchco/vintage-driver-chrono-by-straton-watch-co

lijkt eigenlijk gewoon iemand te zijn die zijn eigen horloge getekend heeft, een Chinese producent gevonden heeft; en nu genoeg medekopers zoekt om aan zijn minimum hoeveelheid te geraken.

Als hij aan die hoeveelheid geraakt. Typisch rond de 200-250 verspreid over verschillende varianten; dan komt het goed. Wat als hij niet aan die hoeveelheid geraakt ? Groot vraagteken.

Zelf zeggen ze +1000 backers te hebben, als dat waar is zullen ze wel leveren.

Ik heb daar ooit deze gekocht.

https://www.kickstarter.com/projects/386167389/high-quality-watches-without-the-luxury-markup-0

Die heeft later een legendarische status op HF gekregen:

2 likes

Het is een beetje Russische roulette wat ik om me heen hoor.
Met een smart ring die ik nu heb leek het, na enorme vertraging en 8 hardware en software updates, de goede kant op te gaan maar nu is uiteindelijk toch de stekker eruit getrokken. Weggegooid geld dus eigenlijk (want geen updates en garantie meer).

Met horloges heb ik geen ervaring.

Dat is het denk ik ook wel een beetje. Een vriend van me heeft vele maanden later dan verwacht een koffieapparaat gekregen en nu geen support meer. Hij heeft ook een unieke fiets gebacked, iets te laat geleverd maar supergaaf ding. Je moet je wel even inlezen, een beetje verstand van de materie hebben misschien en bereid zijn als Backer een beetje risico te lopen.

Smaken mogen verschillen, maar dit is precies wat ik ook dacht. Waarom deelnemen aan dit project? voor € 400 kan je heel veel ander leuks kopen toch?

Wat een lillek ding zeg nondeju.

Klinkt als een leuk HF projectje. Lijkt me best leuk eigenlijk :slight_smile:

Maar on-topic: best leuk ding eigenlijk. Kast ziet er strak uit, bandjes prima, miyota prima, leuke case back. Prima maten ook met die 39-11-46mm. Alleen die plaat hé. :face_with_spiral_eyes: Met een normale plaat best leuk. 400 USD + tax & shipping is weer wat veel, dat wel.

1 like

Ik ben vooral benieuwd naar @vierport zijn projectje

1 like

Ik heb de Crossroads gebacked. Geprobeerd zoveel mogelijk in te lezen, maar blijft een gokje. Is allemaal goed verlopen en we werden netjes op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen.

2 likes

Ja maar dat is van straton die bestaan al enkele jaren, redelijk stabiel.
Ik houd me iig ver van ‘nieuwe’ producenten vandaan, die weer denken dat ze het vierde wiel aan het rad uitgevonden hebben, op kickstarter

Haha.
Ja gaat ook langzaam. Inmiddels al een vermogen aan orders betaald. 4x Kasten, 4x nieuwe kronen, 4x bandjes, 100x wijzers sets, 5x uurwerken. Vandaag eindelijk centen overgemaakt voor 4x wijzerplaten.

Voorlopig moet ik het nog doen met een lege horlogekast aan een kek bandje met mijn merk erin. Kickstarter zou ik niet trekken. Maar als de prototype’s klaar en naar wens zijn zal het uiteindelijk ook via pre-order gaan.

8 likes

Dan is het origineel dat ze over getrokken hebben toch echt mooier:

1 like

Het is tijd voor een eigen draadje voor deze schoonheid to be! :fire:

2 likes

Bij deze :wink: Zoektocht naar perfecte dresswatch? Eigen Horloge Project

1 like