Kickstarter watches (ongoing topic)

Haha. Is ook enigszins een low budget horloge. Binnenwerk of verhaal erachter is ook niet spannend maar vind 'm wel wat hebben.

Wellicht is deze samenstelling beter voor je te pruimenšŸ˜‹

Klopt. Prijs is nog onbekend. Zag dat de maker op fb heeft gezegd dat ze tussen de 169 en 199 moeten gaan kosten dus via kickstarter een stuk goedkoper denk ik.

Deze is besteld. Meccaniche Veneziane. Leuk merk. Goede ETA uurwerken en fraaie afwerking.

6 likes

Gaaf, laat even weten wat je er van vind als je hem in handen hebt.

1 like

Het blauw is voor mij net een afknapper. Dit is geen blauw maar ā€˜blurpleā€™ - de naar paars neigende tint die sommige Aliexpress horloges hebben. Je koopt blauw en krijgt paars.

Dan is er die typografie - een mix van een schreefletter voor de merknaam, een vrij banale schreefloze font voor de minuten en seconden en het soort scriptletter dat je in ā€˜1000 lettertypes voor 9.95ā€™ pakketjes krijgt voor de ā€˜12ā€™ en ā€˜6ā€™.

Het getoonde model is de ā€˜The Chestorā€™? Even op de tanden bijten om daar geen grapjes te maken.

Maatvoering en de chronodials vind ik dan weer goed. De prijs is mogelijk ook aantrekkelijk.

Zoals al gezegd: niet mijn ding

Ik ben er ook niet diep onder de indruk van :wink: Een uit duizenden. Verbaas me vaak over wat er op KS gestart wordt. Persoonlijk ben ik tot de conclusie gekomen niet meer met KS mee te doen. Ik ben liever koper dan backer. Liever zien wat ik krijg & kopersbescherming genieten.

Ik vind kickstarter echt leuk om regelmatig te kijken of er nieuwe, originele horloges worden gepresenteerd. Maar dit is niet echt origineel te noemenā€¦ Integendeel, gaat toch wel ver in het schaamteloos kopiĆ«renā€¦ En als je dan op de site leest:

_ā€œAfter months of design work with some of the greatest desginers in the world, a design which was both sleek and beautiful was finalised. The 40mm case with a dual timezone movement sits perfectly on the wrist for any adventure.ā€

Dan denk ik: als je dan een hommage maakt, wees dan eerlijk om het ook zo te noemen.
Ben benieuwd wat IWC hiervan vindt / hiermee doetā€¦

2 likes

Laat zoā€™n man nou eens gewoon eerlijk zeggen: gejat van de IWC Portugieser. Kennelijk heeft hij dus maanden werk gehad met het kopieerwerk.
Overigens: het loopt niet echt storm op dit horloge, net zo goed als bij heul veul andere kickstartprojecten. Man, man, man.

1 like

ā€œAfter months of searching for the highest grade materials, we were finally able to source the best of the best. With a stunning sapphire crystal, supple Italian leather, 316L surgical stainless steelā€¦ā€

Nou,mot je daar nu maanden naar zoeken :joy:

2 likes

Hahah nu duurt het niet lang meer voordat ze binnen komen. Heb constant twijfel gehad over welke kleur dus ben benieuwd. Heb gekozen voor de blauwe maar ook de witte maar zeker ook de zwarte spraken me erg aan.

1 like

Net gepledged voor de Hamtun H2 titanium duikerā€¦ ik zat er om half zeven klaar voor en heb net nog als nummer 52 voor 199 pond kunnen pledgen (eerste 65). Die optie was er binnen 10 seconden doorā€¦ en hij had binnen een halve minuut zijn doel bereikt en binnen 4 minuten een ton in ponden binnen. Nu anderhalf uur na de start, staat hij op ruim 2 ton. 1000% van zijn vooraf opgegeven doel.

Mijn eerste kickstarter en wel geinig om die stormloop te zien. Nu wachten tot augustus/september voor dat klokkie:thinking:

4 likes

Less than 19 hours to go!

Zonde als dit misluktā€¦

1 like

Dat is bij dit soort sites ook een deel van het succes: er zijn mensen bang dat ze ā€˜de dealā€™ missen.
Vergelijk het maar met vakantie veiling PUNT nl. Grappige is dat hun eigen reclame daar zelfs naar verwijst.

Als ik naar het plaatje kijk van die Hamtun moet ik denken aan een Steinhart duiker (Ocean Titanium 500).

Was mijn eerste kickstarter ooit, de Tatoskok :wink:
Goede kwaliteit.

2 likes

Nieuw model van Ventura op Kickstarter:

Ik vind het een geslaagd model. Ook de manier van datumweergave is apart.

Beste, hoe bevalt het horloge? Ik heb over dit merk namelijk veel slechte reacties gelezen op Facebook, vooral over de afwerking en keuze om het ETA uurwerk te vervangen voor een ander merk.

Voor welk merk?

Het bevalt uitstekend en loopt uiterst precies ( enkele seconder per dag) . Bij de GMT zijn er wel flink wat problemen geweest met de onjuiste uitlijning vq synchronisatie van de GMT wijzer. Bij mij was dat echter correct gedaan. Naar ik begrepen heb had de producent eerst een oude serie ETA uurwerken op de kop getikt maar die waren een beetje " over de datum" zeg maar. De nieuwe uurwerken, mits correct afgeregeld, lopen waarschijnlijk beter dan de geplande.

1 like

Deze valt me wel erg op, met name het duidelijk gebruik van de naam Bauhaus. Zag 'm meermaals voorbijkomen en vraag me af of dit legaal is?

Waarom zou dat niet legaal zijn?

Bauhaus is toch gewoon een ā€œstijlā€ net als Jugendstil enz.

3 likes