Kickstarter watches (ongoing topic)

Pancor P02 gaat daadwerkelijk van start. Mooi succes voor de jonge ondernemer!

Ja, zeker top. Nu geduld en wachten tot april.

IDe al eerder besproken “el presidente” van pocavi kwam ik vandaag tegen op kickstarter. Walgelijk ding en weer een groepje gasten die een “”””””highclass”””””” horloge probeert te promoten met een chinees uurwerk :roll_eyes:. De neef van een vriend van mij heeft dit ook gedaan in Engeland en verdient bakken met geld en rijdt in een porche cayenne, die plastic quartz dingen gaan namenlijk 20x over de kop. Goude buisness als je het mij vraagt.

Nu sceptisch te zijn geweest over kickstarter horloges zitten er soms ook mooie dingen tussen:

Pocavi komt nu dus met een nieuw ontwerp wat me wel enig aansprak. 30 November komt de release op kickstarter, ben benieuwd wat voor een uurwerk er in zit en wat ze er voor gaan vragen.

Wat een verschrikkelijke Nederlandse ondertoon weer.

Als het allemaal zo makkelijk is; Doe het dan zelf ook en rij een Cayenne met de trots van een selfmade man.

Ik vind het wel knap en zeg ook zeker niet dat het makkelijk of fout is. Laat ik duidelijk de ondertoon van het bericht verwoorden: ik wordt een beetje moe van van al dat zweverige “wij zijn goedkoop, highclass en speciaal” gedoe. That’s all, verder zitten er zeker mooie ontwerpen tussen.

Er zitten altijd wel een paar rotte appels tussen.

en dan zegt men dat de horlogemarkt ‘dood’ is. Nou mooi niet blijkbaar! :slight_smile:

Is de beste man oprichter van DW of zijn er meer spelers in deze markt die goed boeren?

MVMT doet het ook aardig goed, verkopen ook plastic in een “gunmetal” kast voor 70-100 dollarđŸ‘đŸŒ.

Nee geen oprichter van DW maar van instrmnt, mega hipster. Wel zwitsers uurwerk en saffier glas.

1 like

Absoluut.
Maar is niet meer dan de helft van de markt zulke rommel?
Hier kom je het niet veel tegen, maar ik denk dat de meeste horloge rommel nog geen 10tje kost om te laten maken.

Op de bekende Chinese webshops gaan nep DW of Cluse horloges voor zo’n 3eu. Ook hier wordt er nog iets aan verdient (al zal het niet veel zijn).
Wel is het zo dat ieder luxe horloge qua onderdelen geen bal kost om te maken. Op de echte exoten na komt er aan het uurwerk assembleren weinig handwerk te pas en het handwerk wat er is wordt in efficiënte lopende banden gedaan. Hierdoor zijn de winstmarges bij een DW niet heel anders dan bij een Zwitser denkik.

1 like

Van mij mag iedereen in een Cayenne rijden maar ik word vooral moe van alle “we’ve cut the middle man” quotes en het gekeuvel over “authentic high end watches” terwijl het eigenlijk maar grauwe middelmaat is. :unamused:

Teveel kick-starter horloges gebruiken dezelfde platgetreden paden “we’re accessible for all” en bieden middelmatige producten aan; vind dat nogal teleurstellend maar vooral vermoeiend :expressionless:

4 likes

En ja, de Long Beach is ook live op Kickstarter

9 likes

Succes !!

2 likes

“Swiss designed mechanical movement” :confounded: Je moet er maar op komen. Voorts succes gewenst.

Dankjewel!

Ja die is wel heel erg “marketing naar jezelf toerekenen” 
 Ik geef het toe. Niet bezijden de waarheid overigens!

Klopt! “just €249 and save €176 on the retailprice of €399” is minder waar :wink:

1 like

Oeh een typo
 thnx!

Verkoop loopt mooi @BG1 . Zeer mooie horloge geworden. Succes alvast Bas. :+1::+1::wink:

2 likes

Als ik het goed heb gezien heeft de Long Beach inmiddels reeds een definitieve status gekregen: het project gaat hoe dan ook van start en daar ben ik heel blij mee! Leuk hoor, dat snelle resultaat. Gefeliciteerd, @BG1!

2 likes