Kiezen: Certina of Tissot automaat?

Jouw Tissot is erg mooi, de mooie witte rand om de wijzerplaat ontbreekt op de Tissot die ik heb gezien.

Daar heb gelijk aan, de Certina heeft met z’n jaren vijftig-look dat warme klassieke gevoel (Moeilijk kiezen😄)

Langzamerhand denk ik af en toe dat ik de richting van een van beide uit ga, maar ik twijfel nog…

1 like

Deze term ga ik onthouden :smile:.

2 likes

Deze is (helaas) niet van mij, gewoon een foto van internet. Maar inderdaad er bestaan versies met lichte en met donkere rand, waarbij ik de lichte versie persoonlijk ook mooier vind.

1 like

Op zich zou 40 mm voor mij heel geschikt zijn

Mooi, ook wel wat met de dag er boven

Die Tissot’s heb ik 2 gehad, 1 in blauw en 1 in wit/zilver. Ik vond het uitermate comfortabele horloges en bijzonder veel waar voor je geld. Kun je je geen buil aan vallen.

De Certina ken ik verder niet, dus kan daar niks zinnigs over zeggen. Qua looks vind ik hem een beetje 12 in een dozijn, saai dus.

1 like

Ik zal voor de certina gaan (beide mooi trouwens) omdat deze wat veelzijdiger is en bij de Tissot vind ik het origineel mooier.
De secondewijzer is wel minder vloeiend maar de langere gereserveerde is ook zeker handig.
Tevens tikken de meeste Seiko’s ook op dit getal.
Oja, Mido maakt ook mooie horloges in deze prijsklasse.

1 like

Inderdaad vind ik de oorspronkelijke Tissot 516 ook mooier, nu ziet het er “strakker” uit.

Certina!

1 like

Licht grijs? :wink:

2 likes

Qua looks zou ik voor de Tissot gaan…

1 like

Persoonlijk: certina (past beter bij wat ik al heb :slight_smile:) … even kijken of je ze ergens in het echt kunt zien.

1 like

Looks: Certina
Maat: Certina

Maar lees je ook eens in over de voor en nadelen van het powermatic kaliber:

Voordelen
80 uur power reserve (tegen net over de 40 van de 2834)
Met laser afgeregeld, lopen zeer nauwkeurig.
Minder verloop van nauwkeurigheid (je kúnt het niet eens zelf bijregelen)
Lage beatrate geeft in principe minder slijtage

Nadelen
De sweep is minder “smooth”. Ikzelf zit daar helemaal niet mee. Niet met 21600 bph, en 14400 is mij ook al prima. 7200 ook wel.
Hij kan niet door de meeste horlogemakers geserviced worden. Moet naar de fabriek. Ben je
duurder mee uit tegen die tijd.

edit: Er zijn buiten de fabriek vast wel een aantal certified servicecentra die het kunnen. Maar niet voor hobbyprijzen

2 likes

Iets meer dressy maar prachtig gemaakt deze Powermatic met zichtbodem, 40mm op een gevouwen krokodil :sunglasses:

1 like

Een MIDO Commander II ( COSC ) ? Er staat er 1 te koop hier. En NEE niet van mij.

Dit ; Verkocht: Mido Commander II

Info ; https://uhrforum.de/mido-commander-ii-chronometer-m021-431-11-031-00-a-t210115

2 likes

Van deze twee de Tissot. En als je de blauwe versie nog kunt vinden is het helemaal geen competitie meer.

1 like

Die lichtgrijze is ook erg mooi!

Dat ga ik doen, bij m’n vaste horlogewinkeltje😄