Kiezen: Certina of Tissot automaat?

Dank je wel, dit is iets wat ik nog niet wist, dus daar ga ik ook nog even over nadenken.

Erg mooi met die leren kroko band!

Momenteel zie ik hem alleen nog in het zwart

6Hz is volgens velen onderhoudsarmer. En het maakt optisch weinig uit, eerlijk gezegd. Ik heb 6, 8 en zelfs één 4Hz horloge (denk ik), zijn allemaal leuker dan quartz.

Ook ik vond de Certina veel, veel mooier, dus dan zijn we er uit. :grinning: :grinning:

2 likes

Dank je wel, het is nog niet zo’n hele gemakkelijk keuze, maar zo langzamerhand begin ik een beetje een idee te krijgen😄

1 like

Staat die te koop?

Ik vind de Certina de mooiere, maar ja, ik heb dan ook niks met Tissot.

1 like

Begint al met die rare T overal.

Komt af en toe voorbij op Uhrforum.de. Mooi hè?

Yup. Erg. Ik heb de 001. Die 003 is ook mooi, en beter dan die nieuwe cocktail times. :slight_smile:

Waarbij, @HansT, dat is misschien ook iets voor je:

Oud

Nieuw

Evengoed is die DS1 met die crosshair dial van Certina tof. In het echt zien ze er zo uit:

Ik denk een mooie swapper, afhankelijk van lug-lengte.

2 likes

Was de nieuwe Cocktail niet kleiner van diameter dan de oude?

De nieuwe is 40.5 mm. De oude stond ook als 40mm te boek. De nieuwe is een tikje platter, geloof ik.

1 like

Dank je wel, maar ik wil me bij het plan houden om een keer niet iets Japans te kopen, ik heb al een Toyota en Yamaha piano’s😄.
Mooie foto van de Certina overigens!

En ik quote mezelf:

Op certina.com staan gewoon de servicekosten vermeld:
http://www.certina.com/customer-service/servicing-rates
Mechanisch met 3 wijzers: 190CHF.
Valt me best nog mee moet ik zeggen. Elke 6.5 jaar servicen en het kost je 2 Frank 43 per maand :slight_smile:

190CHF=€174,14 vandaag. De laatste keer dat ik dat opzocht was de Frank een hoop meer waard. Komt omdat er zo weinig zwitserse horloges verkocht worden. :upside_down:

1 like

Beste Thieuke, ik begrijp helemaal niets van dit bericht. Nu is het ook niet aan mij gericht, maar ik probeer wat kennis op te doen op het forum…

1 like

Dank je wel hiervoor, dit neem ik toch wel mee in mijn keuze!

wat ik bedoel is: ik vind de tissot mooier.
Maar afhankelijk van wat hij al heeft kan hij misschien beter de certina kopen.
De Tissot is namelijk sportief en past minder bij bijvoorbeeld een pak.
Als hij geen dresswatch heeft maar wel een pak aan doet is hij horlogeloos, en kan hij beter een dresswatch kopen. Niet de sportieve tissot.

Heeft hij wel al een dress wAtch dan kan hij die dragen bij pakken en de tissot bij andere gelegenheden.

1 like

Merci!

Sinds kort heb ik ook een Tissot Classic Dream die ik om doe als ik een pak aan heb, dan is in dat opzicht een PRS 516 er bij ook wel weer mooi!

Mijn complimenten. Prachtig horloge.
Met dat in het achterhoofd zou ik zeker voorde prs 516 gaan, niet voor de Certina

1 like