Dank je wel😄
Beide horloges prachtig (of was dat nog niet gezegd?). Zelf ben ik van de kraaltjes en spiegeltjes, dus de Tissot. Alleen al om de secondewijzer.
Inderdaad die secondewijzer, ik heb iets met T😄
Graag wil ik jullie bedanken voor alle reacties! Er kwamen een aantal punten naar boven die ik nog niet wist, zoals het onderhoud van het Powermatic uurwerk in de Certina. Ook heb ik door een van de reacties de Tissot Visodate even in m’n overwegingen meegenomen (zelfde ETA-uurwerk als in de PRS 516). In de komende dagen, of misschien ook wel weken, ga ik er over nadenken welke het defenitief gaat worden. Op dit moment denk ik eigenlijk dat het een Tissot PRS 516 gaat worden, ik laat het jullie horen!
Horen??? ZIEN zal je bedoelen
Tissot !
Echt wel😄
Leuk dat enthoussiasme voor T😄
Je vraagt het niet, maar toch zeg ik waarom Tissot PR of PRS 516 :
Stoere en prachtige kast
Makkelijk afleesbaar
Is nu al een klassieker
Materiaalkeuze
Afwerking
Mijn PR 516 heb ik wel verkocht. Heb ik spijt van.
Als het ontwerp van de Certina je meer aanstaat, maar je hikt tegen die specs van de Powermatic (lager tikgetal, moeilijker service) aan, dan zoek je toch gewoon het iets oudere model DS-1? Volgens mij nog overal te krijgen, “gewone” ETA2824, iedere horlogemaker kan hem servicen, geen probleem.
dDick
Dank je wel Dick, ik neem deze ook mee in m’n overwegingen. Inderdaad vind ik het Powermatic 80 (Certina en Tissot) niet wat. De PR 516 en PRS 516 van Tissot spreken me momenteel toch wel het meeste aan, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Van m’n horlogewinkeltje heb ik een Tissot- en een Certina-boekje gekregen waarin ik allerlei aantekeningen maak van wat ik hier lees en van wat ik verder op internet lees (prijzen, modellen etc.) Dat is interessant en leuk om binnenkort goed onderbouwd over te gaan op een aankoop.
De eigenaar van m’n horlogewinkel heeft aangeboden om te proberen ervoor te zorgen dat ik het horloge van mijn keuze in het echt kan bekijken, ook als het niet in de winkel op voorraad is.
Ach, ik heb een H-30 caliber in m’n Hamilton big pilot horloge liggen en kan je zeggen dat het een van m’n strakste ETA horloges is: De actie aan de kroon is excellent, beter dan de ETA’s in de Squale en m’n andere Hammie, het loopt bijzonder strak en de Power Reserve is inderdaad gewoon 80 uur.
Dan een beat rate van 21600… Da’s potato potato, zeker als je van een quartz wereld af komt. Natuurlijk zijn er die vinden dat een 28800 een betere sweep hebben, maar dat verschil is in mijn optiek niet bijster groot, en dan zijn er ook nog boze tongen die beweren dat lagere beat rates gewoon minder stress op het uurwerk en dus minder onderhoud betekenen.
Ik heb hele ritsen Seiko’s die op 21600 lopen, waarbij ook twee stuks met een 6r15 caliber, en da’s toch een van m’n favoriete massa-productie uurwerken op de wereld.
Die Tissot en Certina’s gebruiken dezelfde uurwerkjes, want gewoon ETA, en er is in mijn ervaring gewoon helemaal niets mis mee.
De Pan Europ van Hamilton vind ik er heel mooi uit zien, maar het prijsverschil met de Tissot PRS 516 vind ik wel behoorlijk groot voor een horloge met bijna hetzelfde uurwerk. Wel heel interessant om ook even naar dit merk te kijken, dank je wel dat je me hier op hebt geattendeerd!
En dan gaat het onverwachts toch nog heel anders: het is een nieuwe Tissot PRC 200 automatic geworden. Het was een aanbod die ik niet wilde laten lopen en omdat ik eigenlijk oorspronkelijk wel heel graag een chronograaf wilde. Vanmiddag heb ik hem opgehaald.
Nogmaals bedankt voor al jullie adviezen.
Hierbij de eerste foto:
Mooi horloge! … gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ervan!
Dank je wel!
Prachtige klok, enjoy!
Dank je!
Ook een hele mooie! Sportief maar ook dress wat mij betreft.
Mooi hoor, gefeliciteerd en geniet ervan.