Beste medeforummers, voor iedereen die zelf wel eens sleutelt aan een horloge en voor diegenen die wel eens willen zien hoe de binnenkant van een Patek Philippe er nu eigenlijk uitziet is er vanavond een buitenkansje. Op videoplatform Twitch neemt horlogemaker Kalle Slaap je live mee bij het servicen van een Patek Philippe uit 1939. Erg leuk en bovendien zeer leerzaam.
Gewoon even de Twitch app downloaden en op zoek gaan naar Chr0n0glide. De 0’s zijn nullen!
Is inderdaad leuk. Ik volg dat al vanaf het begin en heb er al heel veel van geleerd. Je kunt via de chat ook vragen stellen die dan tijdens de stream beantwoord worden.
Hij doet deze streams in het Engels want de meeste kijkers komen uit het buitenland, maar als je vragen hebt kun je ze uiteraard ook in het Nederlands stellen
Ik ben aan het kijken, het is 20u34 en ik heb beeld. Maar zijn er meer kijkers die geen geluid horen? Op een ander kanaal heb ik wel gewoon geluid.
Edit en er is geluid
Interessante stream. Lijkt mij erg gaaf om dit ook te kunnen. Een uurwerk wisselen gaat nog wel, de keyless works resetten () ook wel. Dit vergt toch wel heel wat meer kennis en kunde, om nog maar niet te beginnen over wat Machiel Hulsman doet.
De kast is gemaakt voor dit kaliber, dus hij heeft geen spacer nodig. Als ie een rand van 2 mm heeft dan is het horloge nog maar 41 mm. Dat valt dus nogal mee.
De kast, wijzers en wijzerplaat heeft ie trouwens ook helemaal zelf gemaakt
Was inderdaad geslaagde stream. Mooi om alles zo van dichtbij te kunnen volgen via de verschillende camera shots en de tips van Kalle zijn priceless. Schitterende afwerking van de Patek. Stel me voor dat de moderne uurwerken van Patek nog mooier zijn. Valt nog niet mee om constant te switchen van focus uurwerk naar reacties in chat. Petje af. Elke dinsdagavond op Twitch.