Kinetic

Hallo allemaal. als horloge liefhebber en in het bijzonder Seiko, draag ik met regelmaat mijn Seiko velatura kinetic direct drive ( srh021p1) en mijn Seiko sportura kinetic perpetual met auto relay functie. Prachtige horloges met een top afwerking en ik vraag mij dan ook met regelmaat af; waarom is er zo weinig aandacht voor de betere Seiko kinetics. Ook ik heb een prachtige Seiko presage automatic en een Tissot prs516 automatic en snap de essentie van een automaat, maar draag gewoon heel graag mijn kinetic en verbaas mij er gewoon over dat er in het algemeen weinig aandacht is voor zulke mooie half automaten. :blush:

Mvg Alwin

1 like

Ik denk dat er in verhouding niet minder aandacht voor is hoor. Er zijn/worden volgens mij gewoon een heel stuk minder kinetics verkocht dan automaten of quartzen. Dus wat mij betreft logisch dat er wat minder over geschreven wordt.

Ik draag ze in ieder geval graag hoor…
Deze loopt al ruim 20 jaar zeer nauwkeurig.


Ook de techniek achter de door jou aangehaalde perpetual auto-relay heeft in plekje in mijn hart.

4 likes

Fijn om te horen :+1::+1::+1:

Ik ga er aan het einde van deze maand zelfs even voor zitten om de overgang van 28 februari naar 1 maart te aanschouwen. Klinkt ziek toch…

2 likes

Kijk, dat zijn de liefhebbers die de techniek waarderen! Je brengt me op een idee😉

Heb 2x BFK gehad en gewoon te weinig draagtijd ervoor en dan lopen ze leeg…zou mooi zijn als ze nog een grotere gangreserve zouden hebben :grin:

Deze heb ik nog wel:

Misschien leuk om hier te kijken:

2 likes

Het blijft een bijzonder stukje techniek, knappe ingenieurs van Seiko. Met een direct drive kun je zelfs met de hand opwinden, nog mooiere techniek ( ook duurder ) Ook de auto relay functie blijft bijzonder en mooi om te zien dat na een paar x schudden de juiste tijd wordt ingesteld!

1 like

Zo’n srh005 p1 heb ik zelf ook gehad ( 3x) ik heb nu de laatste ( opvolger ) de srh021 p1. Blijven mooie klokjes!

1 like

Helemaal mee eens :smiley:

1 like

Kinetic! :+1:971a7ca3dae3ef2aae8a7d334be8e74b7ab919c0_1_666x500

3 likes

Kinetic Rules.

3 likes

Mooi setje :+1: Kwintet.

1 like

Rare hobby he :grinning:

1 like

helemaal niet, dat is genieten van de techniek van zo’n horloge !

Doet al 13jaar trouw dienst

4 likes

Hoi Theo, een tijdje niet gezien hier. :fist_right: :fist_left: :eyes:

Wow wat gaaf om te zien allemaal en wat leuk om de arctura’s van Theo te zien. Is dit je eigen verzameling Theo, of verkoop je ze ook?

In de slaapstand zou de datum wel moeten doorlopen Edgar, maar als het horloge te weinig gedragen is waardoor de accu/ generator niet meer voldoende spanning heeft, dan kan het idd zijn dat je alles opnieuw moet instellen. Belangrijk om hem daarna een aantal weken te dragen!

Altijd leuk zo’n hobby​:blush: :+1:t2:
Heb je de snp009 eigenlijk te koop?

Excuus voor het rare woord blush :grimacing:geen idee hoe dat ertussen gekomen is.