Kinetic

Wat ik me afvroeg kun je een Seiko kinetic ook op een horlogewinder doen? de rotor draait vrij zwaar bij deze horloges.

Dat schijnt te kunnen. Eeltje heeft het een keer uitgezocht.

Je kunt, voor zover ik weet, een Kinetic niet op een horlogewinder opwinden. Het toerental van een winder is te laag, zodat het generatortje niet voldoende (electrische) spanning kan opwekken Het is mij tenminste niet gelukt (ik heb 3 Kinetics). Ook heb ik wel eens navraag gedaan op het forum, met hetzelfde resultaat.
Maar het zou mij niet verbazen als er inmiddels een bedrijf is dat wel een snelle winder kan leveren.
Groeten, ook voor Rob
Eeltje (tegenwoordig in Breda)

mmm

Seiko verkoopt wel een speciaal type oplader voor kinetics. Daar kun je hem op leggen. Werkt via inductie geloof ik. Hij stond vroeger te koop bij chronograph.com, maar daar heb ik hem al lang niet meer gezien.
http://www.larrybiggs.net/scwf/index.php?mod=103&action=1&id=1143673025

Kinetics werken niet op een winder.

De lader op de foto van Rob kan een Kinetic via inductie opladen. Waren niet zo heel duur. Ik dacht vanaf een kleine 100 USD.

Dat is een goeie tip Rob, ik zal eens op die site gaan kijken.
Groeten, Eeltje

Seiko wat is da. bah merk. ondanks dat ik een Honda fan ben. BMW heeft Oris. Veel beter.

nuttige toevoeging aan een discussie van het begin van deze maand, tarquesh

Tarquesh, laat eens wat zien van je eigen horloges. Daar ben ik wel benieuwd naar, vooral omdat jij je nogal ongemotiveerd kritisch uitlaat over allerlei horlogemerken.

En als je dan toch iets van je eigen horloges laat zien, stel je dan meteen even voor. Want ik zie net dat je nog geen 24 uur hier rondloopt.

Ongenuanceerd dom geneuzel.

hcptdg Schreef:

Ongenuanceerd dom geneuzel.

Rake typering

Ik ben sinds een maand de gelukkige bezitter van een Seiko Velatura Kinetic direct drive type 5D44 SRH005P1. Ik had al een Breitling Navitimer Airborne 18k goud met 18k pilotband. Ik zou graag in het bezit willen zijn van een winder voor één van beide horloges of voor beiden tegelijk, want ik heb meerdere horloges.
Wie kan me daarover advies geven of wie heeft er zo’n winder voor me te koop.

Ik heb een Seiko Arctura 7L22 Chronograaf kinetic en die kun je niet opwinden met een horlogearm, ik heb het geprobeerd maar het lukte niet, stond naar een tijdje gewoon stil. Kijk bij Google of bij de hobbyklok site voor een horlogewinder.

Er staat er één te koop:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=97735
voor 180 euro

Op Ebay veiling: 160152654286 kost ie 370 us$ ex verzendkosten.

is zo iets niet schadelijk voor de elektronica die in zo’n kinetic zitten,is dit apparaat eigenlijk nog wel in productie, misschien daarom zijn ze zo moeilijk te vinden en was het geen succes.

Ik denk eerder dat de gangreserve van een kinetic dusdanig is dat de meeste consumenten zo’n “oplader” niet nodig hebben, zoals beschreven is het eerder iets voor juweliers om oude voorraad op te laden.

Ruud

Geen idee Hennie.

Het is een apparaat van Seiko zelf.

Hallo mensen,
Ik heb 3 kinetics in gebruik, soms wel op een dag, dus ik zit nog welens een tijdje met de hand te schudden. Maar ik heb even geen geld, maar zodra dat er weer in voldoende mate is ga ik weer op zoek naar een laadmachine.

Groeten, Eeltje

Beste mensen bedankt voor de reactie en suggesties, maar de Seiko Velatura Kinetic direct drive type 5D44 SRH005P1 wordt via een automaat op gang gehouden en de gangreserve is max. een maand. Ik laat me ook voorlichten door winkel waar ik de Seiko hebt gekocht.

Dat zal wel niet kloppen een maand gangreserve, denk eerder een half jaar tot een jaar.Vraag het anders aan Seiko Nederland die weten het wel.