Kreeg via juwelier Van Baal Nijmegen een uitnodiging voor een King Seiko event …
Wist van te voren natuurlijk niet precies hoe en wat … des te mooier en leuker als je merkt dat het top geregeld was .
Kregen een uitgebreiden lunch in restaurant Ono in Rotterdam.
Kan dat nu zeker aanraden, wat we kregen voorgeschoteld was niet altijd bij mij bekend maar alles smaakte voortreffelijk.
We hadden geluk , want naast een dame van Seiko Nederland zat ook de ontwerper Takuya Matsumoto schuin tegenover mij aan tafel.
We konden echt alles vragen, over ontwerpen maar ook hoe het bijv gaat binnen Seiko tussen Seiko ,king Seiko en Grand Seiko.
Er werd ook een presentatie gegeven over de historie van King Seiko tot aan nu en het tot stand komen van het ontwerp.
Grappig is zeker dat er veel dingen in een ontwerp zitten waar de ontwerper over na heeft gedacht en die wij als drager / liefhebber natuurlijk wel zien, maar niet bij stilstaan.
Al met al een leuke middag gehad
En voor wie niet geweest is en toch een glimp wil mee krijgen, wat foto’s … al komt dat nooit zo over als wanneer je daar zelf bij bent natuurlijk.
De favoriet van de ontwerper zelf is de paarse versie, die lag niet op tafel … hij zat schuin tegenover mij en de paarse versie om mijn pols is zijn persoonlijke horloge .
Zodat niemand het verkeerd opvat, naar mijn weten was het opgezet door Seiko en was oa van Baal met klanten uitgenodigd om langs te komen.
Het was mooi klein van opzet, ik schat slechts 6 of 7 winkels.
Helaas geen sappige verhalen, even uit m’n hoofd.
welke ontwerpen hij nog meer had gemaakt … was oa van presage modellen naast de King Seiko.
hoe de ontwerp afdeling is opgezet en hoe dat gaat tussen seiko / king seiko en grand seiko.
hoe het bijv gaat met ontwerpen , hij vertelde over alle ontwerp details … kast , vorm , wijzerplaat opbouw en kleuren etc … de band met 7mm korte schakels en de bolling van de schakels en ga zomaar door.
Maar daarna ook , hoe dat gaat tussen het ontwerp en omdat elke bewerking geld kost waar het horloge in de markt gezet wordt.
En hoe dat gaat tussen ontwerp → is het ontwerp functioneel wat gewenst is → financiele plaatje .
Ze (de tolk en ontwerper) waren ook benieuwd hoe het erbij een liefhebber aan toe gaat, hoeveel horloges heb je welke maat draag je of vind je fijn etc.
Ik greep m’n kans, nu hij daar toch uren tegenover me zat
Dat ik bijv mijn Grand Seiko een erg mooi horloge vind (positief beginnen ) maar het mij bijv stoort dat de pushpin gaten zo laag zitten dat wanneer je een lerenband plaats tegen de binnenkant van de lugs aan kijkt.
Als eerste , dit was niet zijn ontwerp … maar hij snapte mijn punt en vond dat ook dus wie weet