King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Jongens dit gaat heel goed!
Dit draadje met foto’s van @FRANS3, teksten van @Fate_Amenable_To_Change, commentaren van HFeminenten, en een positieve heen en weer gedebatteer zorgt ervoor dat dit draadje is als een kleverig vliegenvangers lint.
@koetsjh , je hebt er gevoel voor om juiste moment iets op te starten :+1:

Heb een aantal Seikos gehad, en er staan nog een aantal Seikos op de wishlist.

Een King zou wel heel lekker zijn…zonder pepermuntsmaak

:smirk::slightly_smiling_face::smiling_face_with_three_hearts:

@koetsjh, ik hoop dat onze meeting door kan gaan volgende week. Als dat zo is, neem dan die koning mee hè !!

7 likes

En veel plezier samen :+1:

2 likes

Owja @Fate_Amenable_To_Change , de timegrapher resultaten van de nieuwe King 6r31;

Wijzerplaat naar boven; +5
Kroon beneden; -2
Wijzerplaat beneden; +8
Kroon boven -1

Standaard lage Seiko amplitude van zon 220 gemiddeld. Dus dat is mooi binnen specs. Ben er zeker van dat ik deze binnen een paar jaar chronometer afgeregeld krijg. Het uurwerk heeft een etachron regelsysteem, dus waarschijnlijk hebben die kleine positionele verschillen hebben te maken met ‘niet zo perfecte’ de sluiting van de regelsleutel.

Of, de smering is niet ideaal gezien als hij op de dekstenen ligt, hij wel lekker vergelijkbaar loopt. Easy Fix. Maar uiteraard niet voor nu. Ben blij met deze resultaten.

5 likes

Mijn god. Slaap tekort is merkbaar, gezien mijn schrijfwijze twee uur eerder. Nu ben ik dyslectisch maar dit spant de kroon. Had hem al een aantal keer aangepast :rofl:.

Vandaag maar eens vroeg naar bed :sweat_smile:

1 like

Zo, je bent even een paar uurtjes wat minder bereikbaar en het topic stroomt vol. Leuk!

@hadoe dank voor je toelichting. Het zijn inderdaad andere lijnen, alles welkom natuurlijk, maar ik denk dat we hier het vaakst de mechanische varianten gaan tegenkomen.

Ai, dat is jammer. Je een heel klein beetje kennende denk ik dat je inmiddels al een hele batterij aan banden hebt geprobeerd om te zien of dat wat uitmaakt als het gaat om draagpositie. Jammer.

Maar wel één van de mooiste release van de afgelopen jaren. :wink:

Als ik nog een King zou toevoegen zou het denk ik wel deze zijn.

Absoluut en de nieuwe Kings doen er zeker niet voor onder.

Prachtige foto’s weer @FRANS3

Oef, hele mooie foto, ik gok dat het een beetje patina is toch @Lexie2797 ? :sunglasses:

:ok_hand:

:ok_hand: De 39mm toont iets robuuster, en de kleur van die plaat is ook wel toppie!

Dat idee heb ik ook, de mijne loopt gemiddeld +3 per etmaal over meerdere standen gemeten.

En dat mag vaker hoor! Heel mooi!

Voor zover het er nu uitziet: yes. En uiteraard neem ik hem mee. Ik kom bij je terug in de app. :wink:

Zojuist even een aantal keer gemeten en bij mij komt 'ie zo uit. Amplitude inderdaad zo rond de 220
Wijzerplaat naar boven; +7
Kroon beneden; -9
Wijzerplaat beneden; +6
Kroon boven -9

Grappig dat de “richtingen” allebei consistent zijn. Gemiddeld (zoals al eerder gepost), gedurende meerdere dagen dragen +3 waarbij ook 1,5 dag in de doos, wijzerplaat boven.

5 likes

Een jap in een jap. Heerlijk

20 likes

Geen patina te vinden op deze vanac! Mooie textuur plaat die een hele lichte roze gloed over het groen legt met licht er op. :sunglasses:

2 likes

Ja toch, ik kon het me al niet voorstellen dat het patina was. Fantastisch! In dat geval dus nog mooier!

1 like

En natuurlijk even weer een eigen fotootje.

15 likes

andere camera, andere hoek andere foto edit o en dus andere look op de plaat.

15 likes

Heel mooi, nog nooit gezien deze uitvoering :+1:

2 likes

Eindelijk een eigen KS topic, kan ik deze schatjes ook eens laten shinen.

21 likes

Is de 5626-7250 mocht je de referentie willen weten.

3 likes

Mooi topic is dit… nu ga ik ook voor de bijl. Welke AD in de buurt van Utrecht heeft KS eigenlijk? :sweat_smile: :thinking:

1 like

Mooie collectie!

1 like

24 likes

Ik ben niet heel bekend in Utrecht. Maar ik ben wel eens bij juwelier Punte geweest. Geen idee of die KS voeren.

Volgens mij moet je Seiko Salon dealer zijn.

Bouman in Culemborg, Van Hell in Amersfoort. Dat zijn ieder geval salons

1 like

Ah, Van Hell ook, dank!

1 like

Ik bekijk deze nog eens goed. Sow dan, wat een plaat! De afwerking is bizar goed!

Heb je hier foto’s van met wat meer belichting?:hushed:

1 like

Heel moeilijk vast te leggen deze plaat elke keer weer net even anders.

14 likes