Jongens dit gaat heel goed!
Dit draadje met foto’s van @FRANS3, teksten van @Fate_Amenable_To_Change, commentaren van HFeminenten, en een positieve heen en weer gedebatteer zorgt ervoor dat dit draadje is als een kleverig vliegenvangers lint. @koetsjh , je hebt er gevoel voor om juiste moment iets op te starten
Heb een aantal Seikos gehad, en er staan nog een aantal Seikos op de wishlist.
Een King zou wel heel lekker zijn…zonder pepermuntsmaak
@koetsjh, ik hoop dat onze meeting door kan gaan volgende week. Als dat zo is, neem dan die koning mee hè !!
Wijzerplaat naar boven; +5
Kroon beneden; -2
Wijzerplaat beneden; +8
Kroon boven -1
Standaard lage Seiko amplitude van zon 220 gemiddeld. Dus dat is mooi binnen specs. Ben er zeker van dat ik deze binnen een paar jaar chronometer afgeregeld krijg. Het uurwerk heeft een etachron regelsysteem, dus waarschijnlijk hebben die kleine positionele verschillen hebben te maken met ‘niet zo perfecte’ de sluiting van de regelsleutel.
Of, de smering is niet ideaal gezien als hij op de dekstenen ligt, hij wel lekker vergelijkbaar loopt. Easy Fix. Maar uiteraard niet voor nu. Ben blij met deze resultaten.
Mijn god. Slaap tekort is merkbaar, gezien mijn schrijfwijze twee uur eerder. Nu ben ik dyslectisch maar dit spant de kroon. Had hem al een aantal keer aangepast .
Zo, je bent even een paar uurtjes wat minder bereikbaar en het topic stroomt vol. Leuk!
@hadoe dank voor je toelichting. Het zijn inderdaad andere lijnen, alles welkom natuurlijk, maar ik denk dat we hier het vaakst de mechanische varianten gaan tegenkomen.
Ai, dat is jammer. Je een heel klein beetje kennende denk ik dat je inmiddels al een hele batterij aan banden hebt geprobeerd om te zien of dat wat uitmaakt als het gaat om draagpositie. Jammer.
Maar wel één van de mooiste release van de afgelopen jaren.
Als ik nog een King zou toevoegen zou het denk ik wel deze zijn.
Absoluut en de nieuwe Kings doen er zeker niet voor onder.
Oef, hele mooie foto, ik gok dat het een beetje patina is toch @Lexie2797 ?
De 39mm toont iets robuuster, en de kleur van die plaat is ook wel toppie!
Dat idee heb ik ook, de mijne loopt gemiddeld +3 per etmaal over meerdere standen gemeten.
En dat mag vaker hoor! Heel mooi!
Voor zover het er nu uitziet: yes. En uiteraard neem ik hem mee. Ik kom bij je terug in de app.
Zojuist even een aantal keer gemeten en bij mij komt 'ie zo uit. Amplitude inderdaad zo rond de 220
Wijzerplaat naar boven; +7
Kroon beneden; -9
Wijzerplaat beneden; +6
Kroon boven -9
Grappig dat de “richtingen” allebei consistent zijn. Gemiddeld (zoals al eerder gepost), gedurende meerdere dagen dragen +3 waarbij ook 1,5 dag in de doos, wijzerplaat boven.