King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

De beige handopwinder was de SBGW231 (in bezit), als ik ooit een zwart/bruine sunburst plaatste was het een SBGP011 HAQ (in bezit) en de laatste foto die in dat epistel staat was m’n eerste GS ooit, helaas niet meer in bezit, maar de SBGV239. Ook een HAQ.

2 likes

Zo man dat zijn een paar super mooie exemplaren :ok_hand:je bent de laatste 2? jaren volgens mij vol gas je collectie aan het opbouwen geweest met een niet aflatende stroom van nieuwe aanwinsten ,ja dan komt er een moment van het is goed zo….voor mijn zeer bescheiden verzameling moet er nog 1 vintage King komen om mijn tijdlijn af te ronden …maar kan nog even duren want zeldzaam dus duur .

5 likes

Jep! De 6139 exemplaren zijn nu aan de beurt :wink:. Voor de KS-EN was ik net op tijd, ze worden stilaan steeds duurder. En de 6139/8 gaan dezelfde kant op. Voor een goed exemplaar ben je al gauw 400-800 euro kwijt.

2 likes

21 likes

Mooi!

2 likes

De credits gaan naar @FRANS3, het is zijn foto die ik vergroot heb om te laten zie waar ik op stuk kan gaan bij deze klatser
:laughing::+1:

3 likes

Hier ook maar even experimenteren met bandjes… Een bruine wijzerplaat is helemaal zo’n gekke kleur niet. :smiley:

17 likes

Deze koning blijft vanmiddag binnen. Zeikweer geen Seikoweer.

14 likes

Mijn hondje had toch echt wel meer moeite dan de koning in dit hondenweer :rofl:. Ze kunnen het prima aan.

Ik zal eens kappen deze te spammen. De volgende vanuit mij in dit topic is een vintage :smirk:

13 likes

Een echte ‘bandenslet’ met die prachtig subtiele maar ‘diepe’ plaat, zo lijkt het. Erg goede keuze :+1:. Een zwarte stikselloze matte kroko of struisvogel lijkt me ook prachtig.

2 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige King :ok_hand:

1 like

Welnee man gewoon door ,want ook zeikweer -licht geeft wederom een speciaal effekt op de wijzerplaat :ok_hand:

1 like

En… heeft de AD het overleefd? Schrijf jij dit vanuit de cel?

6 likes

:rofl: nee gelukkig niet.
Zo had ik het totaal niet gelezen.

Iedereen is veilig. Behalve het horloge is er niets aan de hand.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change
Ik vind veel Seiko’s stiekem best heel mooi maar behalve een paar ouwe 5-jes heb ik er geen in bezit. Eenvoudigweg omdat ik me de Seiko’s op het niveau van de kwaliteit zoals in dit draadje getoond niet kan veroorloven. Mijn budget is uiterst beperkt dus dat gaat Bruin (èn Mw. Lexaf) niet trekken.

De doekoe (om met Fate te spreken) die ik wèl uit te geven heb besteed ik dus op marktjes, Rikketik en on line veilingen aan goedkope ouwe vintage meuk, die ik met veel plezier probeer op te kalefateren. Met een enorm tevreden gevoel als dat (soms) ook lukt.

Maar ik volg de meeste Seiko discussie op HF wel, zoals ook deze, want het is zonder twijfel een prachtig en interessant merk en in dit geval zijn, nog los van het merk de meeste foto’s die ik hier zie van een buitengewone kwaliteit en een genot om te bekijken (Chapeau @FRANS3) .

Jouw zoals altijd (nou ja, vaak) weer geestig geschreven commentaar in dit draadje vind ik een van de betere stukjes over Seiko die ik in lange tijd gelezen heb.
Dank daarvoor!
Blijf alsjeblieft doorgaan met je geestige, sjachereinige, cynische, leerzame en zeer leesbare stukjes!

9 likes

@Fate_Amenable_To_Change

Daar sluit ik me graag bij aan.
Chris heeft dan wel vrouwenpolsjes :stuck_out_tongue_closed_eyes: maar heeft zeker erg leuke pennevruchten.

4 likes

Dank jullie wel. Ik moest wel aan Barry Stevens denken. Dat is altijd leuk.

AA488765-5E9C-4A6F-874D-5CFF65099ACC

5 likes

Vanochtend de nieuwe koning in alle haast vergeleken met één van zijn voorouders uit een vorige dynastie.

De 5626-7000 met orginele band. De band, lijkt als inspiratiebron gediend te hebben voor de nieuwe.

Wat bijzonder is, is dat het geen gevouwen bracelet is maar vol staal, evenals de midden schakels (endlinks uitgezonderd). Hetgeen toch wel bijzonder in die tijd en het draagcomfort is ongekend. jammer genoeg moet ik deze (in tegenstelling tot de nieuwe), gezien mijn baby polsen ‘verkeerd om’ monteren.

Uiteraard zijn krassen, maar dat geeft juist de Wabi Sabi die ervoor zorgt dat ik het horloge durf te dragen. Alhoewel hij een service en ultrasoon badje kan gebruiken. Ik heb komende zomer zoveel projecten, dat ik eens moet gaan filteren.

De verwachting is dat ik dan een vrijstaand atelier heb waar tevens met enige regelmaat een plek in gereserveerd is voor mijn horlogemakers maatje @Spooler om elkaar te helpen, van elkaar te leren en te motiveren. Eens zien hoe dat uit gaat pakken de komende maanden.

Edit; excuses voor de gore velletjes :sweat_smile::rofl:

19 likes

16 likes

Prachtig wil! Die datum is in mijn ogen perfect uitgevoerd. Lastig, maar het is de echt goed gelukt.

3 likes