King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Prachtig! Ik begin steeds meer op te warmen voor deze (en vergelijkbare) kleur(en).

1 like

Oh echt? Hmmmm… Die zou ik in eerste instantie niet gedacht hebben. Waarschijnlijk heb ik hem nog nooit goed bekeken. Lijkt zo “standaard”. :blush:

2 likes

Dat moet je niet te lang wachten. Volgens de Boutique komen deze niet meer naar Nederland/Europa, en dat werd nog eens bevestigd door Robbert Treffers van Bouman.

In het echt zijn ze met hun kastvorm, afwisselend geborsteld en gepolijst, supermooie band en indexen duidelijk zó niet standaard. Vergelijk maar eens met allemaal die op de Rolex Oyster geijkte banden, of die altijd dezelfde GS-banden. Dit is something else.

2 likes

Helaas, geen budget momenteel: andere prioriteiten.

Ja die vormen vind ik ook geweldig.

Over vormen gesproken. Die GS Godzilla edition heeft duidelijk dezelfde kastkenmerken als de nieuwe KS Vanac modellen (of andersom, wat de liefhebber maar wil :smiley: ).

2 likes

Deze?

10 likes

Ja, precies die. Die heb ik bij de introductie om de een of andere reden gemist, gvd. En dat datumvenster neem ik dan maar voor lief, er moet altijd wel iets te zeiken blijven, toch?
Snap ook niet waarom dat veel van de Kings maar zo kort beschikbaar zijn.

1 like

Voor mij is dit de minste van de 4

7 likes

Over smaak valt te twisten blijkt maar weer.

Ik heb mijn boutique special edition juist weer verkocht omdat ik de band niet mooi vind. Ik vind het een beetje “goedkoop” overkomen met die kleine schakeltjes in het midden. Meteen na aanschaf heb ik de band verwisseld voor een leren band.

Verder was ik niet onder de indruk van het 6R31 kaliber. Het horloge liep te snel maar volgens Seiko binnen de tolerantie. Voor de prijs van het horloge had ik wel iets beters verwacht.

De kast is inderdaad mooi afgewerkt en ik vind de kleur van de plaat ook erg mooi. Maar toch was ik niet tevreden en heb ik het weer doorverkocht via Chrono24.

5 likes

duh…'t is een 7-link schakel … de afgeschuinde boven- en onderkanten van de drie middenschakels zijn gepolijst en de gebevelde zijkanten van de buitenste schakels zijn gepolijst terwijl de rest héél fijn is geborsteld, de bovenste vier schakels taperen ook nog eens van 19mm naar 17mm èn het zijn behoorlijk dikke schakels. Dus dat goedkoop overkomen, daar snap ik niks van.
Het uurwerk is prima, doet wat het doen moet, maar niks speciaals idd. Voor de 1.800,- pietermannen die dit horloge RRP gekost heeft, denk ik dat er geen duurder uurwerk in kon gezien het afwerkingsniveau van band, kast en wijzerplaat.

2 likes

Pfoee… En toch is die ook ontzettend mooi!

1 like

Ja, snap ik. Ik vind dat goud eigenlijk een beetje tacky. En geen stalen band…ik hou van leer op horloges, maar de KS-serie banden, oh man…

2 likes

Ben gewoon geen fan van een band met multiple-link schakels, vind Jubilee of beads of rice ook niet mooi. Dat ze geborsteld en gepolijst zijn veranderd daar niks aan. Is ook niks nieuws trouwens, veel banden zijn gepolijst, geborsteld en hebben een taper.

Het uurwerk is verre van prima. Ja het doet wat het doen moet, maar een afwijking van 30 seconden per dag vind ik onacceptabel. Helaas denkt Seiko hier anders over. Ik heb goedkopere horloge’s gehad met veel minder afwijking. Dat Seiko geen beter uurwerk kan plaatsen omdat het afwerkingsniveau van het horloge zo hoog is vind ik een zwaktebod. Maak het horloge dan iets duurder. En zo ontzettend hoog is het afwerkingsniveau nu ook weer niet voor een horloge van 1800 euro.

Dit gezegd hebbende blijf ik het wel een mooi horloge vinden.

Bij mij is het tegenovergesteld: ik hou niet van leren bandjes, doe mij maar staal. Overigens zou dat op dit model helemaal niet staan, begrijp ik.

1 like

Afgaande op de foto van RedBaron lijkt me dat idd totaal niet staan.

Da’s een smaakkwestie, prima. Maar dat is wat anders dan goedkoop.

Dat hebben ze met de nieuwe modellen idd gedaan, die zijn 3400,-. Dat vind ik nogal wat voor een paar seconden accuratesse. Overigens is van mijn vijf KS’en er maar een die een grotere afwijking heeft, vier lopen max 10 seconden voor per dag. Ik vind dat geen probleem. Maar ieder zijn ding.

Ik kan eerlijk gezegd beide banden goed waarderen, al merk ik dat ik nog niet de neiging heb gehad om de stalen banden er af te peuteren. Een derde KS zou dus wellicht eentje kunnen worden die al voorzien is van een lederen band.

Wat betreft de accutaresse… Die interesseert me nauwelijks. Ik draag meestal een horloge één dag en dan gaat de volgende om de pols. Daarnaast heb ik nog niet kunnen constateren dat één van mijn Seiko’s een afwijking had van de opgegeven waarden (of hoger). Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat als die volledige afwijking er in zit, dat je dan wel baalt als ze je gewoon weer weg sturen bij Seiko.

Vandaag houdt deze KS mij weer in ieder geval gezelschap…

12 likes

Erg mooi, vooral de combinatie van indexen en wijzers

Precies dat idd

Je kunt ze laten reguleren als het je erg hindert. Ik zou dat dan eerder doen dan het horloge verkopen.

1 like

Ja ik ook. Ik koop zo’n ding veelal omdat ik hem mooi vind, dus dan maar even aan laten pakken. Nog niet nodig geweest in ieder geval.

1 like

Ook dit is een smaakkwestie. Maar ik vind het toch een verbetering t.o.v. de bijgeleverde stalen band (om van de bijgeleverde leren band maar te zwijgen)

1600 euro meer voor een ander uurwerk? Dat moet dan wel een fantastisch uurwerk zijn. Een Miyota is al beter dan de 6R31 en kost zeker geen 1600 euro.

Mijn KS had een afwijking van + 30 seconden vanaf dag 1. Ik ben ermee terug gegaan naar de Boutique in Milaan en hier werd mij verteld dat dit binnen de tolerantie was. Ik vind dat wel een probleem. Maar ieder zijn ding.

KS doet het prima op staal maar zeker ook op leer :upside_down_face:

12 likes