Ik wacht al bijna twee maanden erop dat PostNL het voor elkaar krijgt om dit bandje bij me te bezorgen…
Forstner UK was het er binnen een week
Aan de verkoper ligt het niet…
Blijft één van m’n favoriete dials ![]()
Welke is dit en waarom is dit de favoriet?
Het is de SDKS017/SPB371J1. Deze heb ik in de Seiko Boutique A’dam gekocht. Toen heb ik deze, de white linen, en de groene variant gepast en bekeken. Deze (donker)blauwe overtuigde meteen. Hele mooie donkerblauwe kleur, geen erg aanwezige sunburst. Later heb ik de white linen alsnog gekocht. Maar de blauwe blijft favoriet. Waarom?
- Mijn eerste King Seiko;
- Vertegenwoordigt -voor mij- het Seiko DNA;
- Comfortabel draagbaar horloge;
- Een gevoel dat zich niet goed laat omschrijven.
Het is de SDKS017/SPB371J1. Deze heb ik in de Seiko Boutique A’dam gekocht. Toen heb ik deze, de white linen, en de groene variant gepast en bekeken. Deze (donker)blauwe overtuigde meteen. Hele mooie donkerblauwe kleur, geen erg aanwezige sunburst. Later heb ik de white linen alsnog gekocht. Maar de blauwe blijft favoriet. Waarom?
- Mijn eerste King Seiko;
- Vertegenwoordigt -voor mij- het Seiko DNA;
- Comfortabel draagbaar horloge;
- Een gevoel dat zich niet goed laat omschrijven.
Leuk om te lezen. Bij mij was het bijna vergelijkbaar met jouw verhaal. Ik was op zoek naar een specifieke diver die in Japan uitverkocht was. Toen kwam ik bij de Seiko Boutique in Kyoto (meen ik me te herinneren) en toen zag ik meerdere King Seiko’s voor het eerst, waaronder de SDKS015 (wit linnen). We zijn vertrokken, maar later ben ik toch weer terug gekomen om de KS aan te schaffen. Het was voor mij ook een “liefde op het eerste gezicht” en dat tijdens mijn droom reis naar Japan. ![]()
Of het liefde op het eerste gezicht was met KS weet ik niet, ik heb het in elk geval nu wel flink te pakken. De lavendelkleurige boutique special KS heb ik vlak na diens uitkomen gepast aan de Heiligeweg. Ik had toen toch even moeite met de prijsstelling, maar het bleef kriebelen. Van de vijf KS’en die ik nu heb vind ik de anthraciet het minste (ik vind het jammer dat de wp in kunstlicht of sterk zonlicht niet diepzwart blijft maar door de sunburst eerder wat bruinig wordt), dus het zou wel eens kunnen dat die op een bepaald moment in het blauwe deel komt te staan. En tja, die linen dial…die staat toch wel erg hoog op mijn verlanglijst…