Voor mij zijn de chrono’s toch een beetje de kers op de taart van de verzameling. Sinds kort één horloge kistje vol met mechanische chrono’s van Pontiac.
Dat ziet er zeker mooi uit!!
Mooie collectie, ik heb ook een voorliefde voor chrono’s; alleen zijn mechanische chrono’s toch wat prijzig over het algemeen dus heb ik er maar twee, en daar kun je geen kist mee vullen.
Ik vind vooral de ronde klokken in je collectie fraai; de “vierkante” klokken vind ik toch wat te seventies en niet mijn smaak maar dat is uiteraard persoonlijk.
Veel draagplezier met deze collectie; nog uitbreidingen gepland of is de box vol?
Uitbreiding is vooral afhankelijk van het aanbod. Ben momenteel niet heel hard meer op zoek maar als ik weer tegen iets moois aanloop dan laat ik dat zeker niet schieten.
Mechanische chrono’s zijn wel wat duurder in aanschaf. Gelukkig zijn hier op het horloge forum enkele horloge reparateurs die het onderhoud dan weer voor een schappelijk prijsje doen. Dat maakt de hobby een stuk leuker.
Mijn beste,
Chapeau!!
Een magnifieke collectie die het horloge-hart sneller doet kloppen.
Orologio Signaturis Temporis.
Die rechtsboven , wat een heerlijke chrono is dat zeg.
Wel grappig is dat je exact dezelfde wijzerplaten ook met een andere merknaam ziet.
mooi kistje!! en de inhoud ook!!!
Inderdaad heel leuk. Pontiac heeft er best veel op de markt gebracht. Veel met een Landeron, maar ook Valjoux en Venus. Mooie uurwerken, met een kolomwiel, geliefd door verzamelaars en liefhebbers. Wijzerplaten werden ingekocht bij dezelfde fabrikant als waar andere (meer high end) merken wijzerplaten vandaan lieten komen. Omdat er Pontiac opstaat, kan je ze vaak voor een leuk bedrag kopen, in tegenstelling tot die meer high end merken.
Schitterende collectie. Leuk om te zien dat er ook behoorlijk leeftijdsverschil inzit. Gisteren ook een in mijn handen gehad maar uiteindelijk laten liggen.
Ja, da’s dan ook gelijk wel heel mooi!
Heel knap! Beneden int midden geniet mijn voorkeur, knappe band erop ook.
Ik merk bij mezelf dat mijn interesse meer en meer gaat naar zo’n knappe racing valjoux chrono uit de 60/70…
Bandje van Ko!
Zat erbij toen ik hem kocht en is inderdaad een mooi stukje vakwerk.
Je mist deze nog
Blijf pontiac een super merk vinden. Heb er nu al een paar geflipperd maar deze gaat nooit meer weg.
F.aé / L.M Belgische Luchtmacht geissued met valjoux 22
Ook mooi! Wedden dat die weg gaat als ik een goed bod doe?
Ik betwijfel het ten zeerste. Er zijn er zo een paar die echt niet vertrekken.
Je zou al echt absurd moeten bieden voor ik er maar zou over nadenken. Gewoonweg een stuk Belgische geschiedenis aan de pols.
Realiseer me dat ik meer niet heb dan wel…
Maar die chrono is er inderdaad 1 die ik graag zou willen hebben.
Dus als je maar genoeg biedt, gaat die gewoon weg. Logisch overigens hoor.
Volgens mij zijn alleen erfstukken echt gevrijwaard. Voor de rest heeft alles een prijs, helemaal voor een flipperaar.
Wel ja. Ik heb horloges dat als iemand iets boven de marktwaarde bied hij hem mag hebben.
Maar voor deze zou je echt marktprijs x 2 moeten bieden.
Zeker en vast. Alles heeft een prijs. Als morgen iemand een PVD Heuer Monza wilt ruilen met deze ga ik toch eens serieus moeten nadenken.
Ik ken iemand die ooit een Heuer Monza PVD op de rommelmarkt heeft gekocht voor 2,50. Die zou nooit weggaan. Laatst zag iemand het horloge om zijn pols, bood er 800 euro voor en weg was ie. Ik baal achteraf vooral dat ik hem nooit een aanbod heb gedaan…
Ik heb trouwens een supergave Pontiac chrono binnengekregen maar die laat ik pas zien als hij geserviced is.
No shit. Had hem wel 2000EU geboden