Kith Heuer. Waheddegenou gedaan?

Vind ze echt super leuk vanwege jeugd sentiment maar niet 1500 euries leuk.

2 likes

Plaatjes voor de sfeer:

2 likes

Vind de wetenschappelijke analyse van een horloge ook niet zo nodig. Het is een luxe product, alles meer dan een simpele casio koop je omdat je het geinig vindt.

2k voor een 7750 of 2824 clone vinden mensen ook normaal, niet alsof dat bijzondere uurwerken zijn.

De aanname dat ik tag heuer bash slaat helemaal nergens op. Ik vind deze horloges gewoon afbreuk aan het merk doen. Mijn eerste echte horloge was een tag heuer 4000 wat ik een geweldig horloge vond. De Monaco is een icoon die ik zelf ook nog graag wil hebben. Maar neem nog een paar biertjes. Dat doe ik ook proost!

2 likes

Nou ja, een echt zinvol en inhoudelijk topic kan ik dit toch echt niet noemen.

Maar goed idd, proost dan maar! :beers:

Het staat een ieder vrij om iets (niet) mooi of te duur te vinden.

Ik heb niets tegen Tag Heuer, integendeel.

Ik heb wel iets tegen dit soort gehypte “prullen” met de naam van een gerenommeerd merk er op.

En ja, ze zullen vast snel verkocht worden. Dat mag iedereen dan gelukkig ook weer zelf weten.

Dat er een soort van anti Tag Heuer tendens is, herken ik niet.

2 likes

De vormgeving en animaties van de promo op de Tag Heuer site zijn wel briljant.

En… Het heeft gewerkt. Ik ga binnenkort deze eens passen… welliswaar geen kith, maar des te beter :wink:

2 likes

Haha ja je zult wel goede marketing nodig hebben om zoiets voor die prijs te willen verkopen.

1 like

Same story als de Blancpain x swatch.

Up en dan een hele lange weg naar beneden. Tot €500 :innocent:

Gelukkig wel. Maar ik heb hierboven uitgelegd waarom de prijs reëel is in deze tijd. Misschien nog even teruglezen.

zijn het zeker niet. Zelfs een verbeterde versie van een van de meest succesvolle TAG Heuermodellen ooit. Ja, het model mag je niet aanspreken. Maar een topictitel
image
en dan twee regeltjes droppen (zie hierboven) maakt gewoon een waardeloos topic.

Dan ben je waarschijnlijk niet, zoals ik, al 30+ jaar fan van dit merk. Op internet is het helaas al een jaartje of 10 - 15 zo dat sommige lieden er een bepaald genot uit halen en zelfs een soort ‘status’ aan menen te ontlenen door te roepen dat alles sinds ‘Heuer’ 'TAG Heuer’werd shit is. En helaas is dit op HF ook een tijdlang zo geweest. Nogmaals, de laatste jaren is een groot aantal nieuwe leden ingestroomd dat het merk wél kan waarderen. Gelukkig, zeg ik. Een merk met een dergelijke mooie historie dat vandaag de dag nog steeds fraaie, kwalitatief uitstekende en (voor een premium merk) redelijk geprijsde horloges maakt, verdient gewoon waardering.

Maar goed, dit vind ik en ik ben natuurlijk ook maar een TAG Heuer fanboy. :blush:

7 likes

Op THF zijn veel TH fanboys ook niet te spreken over de keuzes die gemaakt zijn voor deze reissues.

Dat begrijp ik. Ik vind de zware ‘Kith’ branding ook opvallend. Heeft TAG Heuer nog nooit eerder gedaan. En als het gaat om de prijs, ik heb hierboven onderbouwd waarom deze m.i. reëel is. Máár ook in bijvoorbeeld de Seiko-community kom ik nog dagelijks comments tegen van mensen die echt beledigd zijn dat er tegenwoordig op veel duikers een ‘X’ staat of een nieuw vormgegeven ‘5’ en dat ze geen SKX-achtig horloge meer kunnen kopen voor 150 euro. Maar ja, we leven in 2024. Een Rolex kost ook geen 2.000 euro meer. :person_shrugging:

1 like

De juiste keuze maken is niet moeilijk imo, een OG voor 200~400 is de economisch slimme keuze, het is niet dat er verschil zit tussen de uurwerken van beide versies, quartz vs quartz.

Mwah, ik zou met een OG toch niet gaan zwemmen. Dan wordt het snel een RIP.

Overigens koop je op dit moment ook nog steeds een '80s of '90s duikertje van TAG Heuer voor 500 - 600 honderd euro, terwijl de goedkoopste níéuwe duiker van het merk 2.900 euro kost. Dus, ik zie het probleem niet. Nu nog snel even toeslaan, als je een oudje wil, zou ik zeggen!

Daarnaast, een horloge van een premium merk koop je niet om

redenen.

Maar, iedereen moet natuurlijk lekker doen wat ie zelf wil. :person_shrugging:

Zag net ook dat ze het Kith logo gebruikten op deze clown zijn auto:

3 likes

Hahaha Max kreeg z’n kinderhorloge bijna niet om. Je zag hem denken ‘kutbandje’ maar dan op z’n Limburgs. :joy:

3 likes

Ik moet er ook nog bij zeggen dat, als ze een fatsoenlijk uurwerk hebben gebruikt, een 200m waterdichte gewone stalen kast wel erg tof is. Dat begrijp ik al een stuk beter dan die plastieken rommel van Swatch met de Moonswatch en de FiftySwatches, of hoe dat ding dan ook maar mocht heten.

Zou ik het zelf kopen? Oh, hell no, dan ga ik liever op zoek naar een Ebel 1911, als ik m’n jaren 80 itch wil krabben. Of een Link, als ik neo-vintage uit de nineties wil hebben. Maar begrijpen doe ik het wel.

Ik vind het alleen übersneu dat Hodinkee zo’n gore marketingzuil is geworden dat ze Talking Watches nou steeds gebruiken om één of andere skere drop aan te kondigen. Die gasten mogen van mij eigenlijk wel failliet gaan, met Clymer aan het roer. Ik mis Jack Forster. Da’s wel off topic, maar toe maar.

1 like

Ik zie net de site van Kith te bekijken en gok een beeld te krijgen van de doelgroep.
Dit lijkt me niet bedoeld voor de doorsnee horloge liefhebber. De prijzen voor deze Tag collab zijn in lijn met de rest van het Kith aanbod.

Lekker matchen met je outfit, dat is het idee. Daarmee voor Tag de kans dat ze enkele Kith klanten kennis laten maken met Tag Heuer.

Geld heeft de gemiddelde Kith klant wel lijkt me zo. Vintage Rolex vind je er namelijk gewoon tussen de petjes, met een foto en in een minimalistisch doosje op je deurmat. En net zoals bij deze collab, zijn die datejust aldaar stevig aan de prijs voor wat je krijgt (zacht uitgedrukt)

Geen slechte marketing zet. Beetje jammer van het niet benoemen van het uurwerk, maar dat is in lijn met de doelgroep waar dit voor bedoeld is.

4 likes

Sommige designs van lang geleden zijn ijzersterk en staan nog steeds als een huis als je ze opnieuw lanceert.
Dit is niet één van die gevallen.

… ik denk dat ik mijn tekeningen uit groep 2 opnieuw ga inlijsten en verkopen voor €1500. Zou dat werken?

2 likes

:nauseated_face: Bah