Vind jij. Laten we meningen en feiten niet door elkaar halen.
3 miljoen mensen vonden dit wel een voldoende aansprekend model. Eigenlijk een veelvoud hiervan, natuurlijk. Als je alle mensen die een gebruikt exemplaar kochten meerekent en de mensen die het horloge wel gaaf vonden, maar er het geld niet voor hadden.
Er zijn ook mensen die een Seiko Monster niet mooi vinden. Toch is het al jaren een van de beter verkopende modellen, wereldwijd. En bij deze Formula 1 telt mee dat het ervoor gezorgd heeft dat TAG Heuer überhaubt nog bestaat. Én voor heel veel mensen was dit (dus) een gateway drug, met dus de nodige sentimentele waarde.
Is dit het mooiste horloge ooit ontworpen? Nee, natuurlijk niet. Maar het wel een leuk ding en relatief betaalbaar en met de aantallen en verkrijgbaarheid héél wat exclusiever dan de gemiddelde Rolex.
Op het moment dat ik steeds meer waardering kreeg voor Tag Heuer met een aantal gave modellen de afgelopen tijd, releasen ze dit.
Commercieel gezien zal dit wel een succes worden, maar wat een doorzichtige poging om een jongere streetwear doelgroep te bereiken via fashion brand Kith met een overbetaald stukje plastic in een Happy Meal design met Quartz uurwerkje erin.
Dat zou ook een godsliederlijke schande zijn, als ik de verhalen over afbrekende pushers hoor, en de gebruikte uurwerkjes bekijk.
Dat is het enige wat me aan deze Kith Heuers stoort… Ik weet niet hoe goed de quartz uurwerken zijn. Voor 1500 verwacht ik minimaal thermocompensatie of HAQ-achtige uurwerken, zoals ze die bij Junghans wel leveren, bijvoorbeeld.
Eens, maar denk dat je van een koude kermis thuis komt. De primaire doelgroep van deze horloges interesseert het geen reet welk uurwerk erin zit. Dit niet specificeren zegt wat mij betreft veel.
Dat is correct. Ik vind ze funky, maar zou ze nooit kopen. Ik heb die gast van Kith zien zitten met Ben Clymer, met z’n pet op en z’n zonnebril, binnenskamers, en ik vind het een enorme eikel.
Als hier gewoon TAG Heuer op de plaat stond was het een leuk zomerklatsertje en het overwegen nog eens waard, maar met Kith wil ik echt, echt niks te maken hebben. Het zijn letterlijk petten.
Ik zag deze op Instagram voorbij komen. In de vlugheid dacht ik.
Hee wat leuk een TAG Heuer voor kids.
Leuke maat met 35mm
Gisteren zag ik dat MAX er een droeg bij interview na qualificatie.
Maar eens gaan kijken op de TH side.
Toen viel het kwartje pas.
Niet voor kinderen, 35mm is voor kinderpolsjes.
Ze zien er echt heel goedkoop uit, meer een flik flak