ik open maar even een topic om eens flink te klagen.
had eerder deze week overeenstemming met een verkoper uit brussel aangaande een omega smp titanium.
afgesproken dat ik hem as zaterdag zou halen, groot was dan ook mijn verbazing toen de verkoper mij mailde dat de belangstelling zo overweldigend was, dat hij er maar 150 euro bovenop deed.!!!
ik had nog wel de 1e keus,
dit was mijn klaagmoment, voel je vrij hierop te reageren, of zelf te klagen
Hmm, waren jullie al overeengekomen over de prijs? Wanneer jullie beiden in hebben gestemd met een (aannemelijke!) prijs is de koop overeenkomst gesloten. Dit betekent dat de verkoper zijn aanbod niet langer kan herroepen. Hij moet presteren, namelijk: ‘de zaak’ leveren.
Tja, zwaar lullig als je dat overkomt. Het zou me niet verbazen als er nog contact met je opgenomen wordt om hem dan toch maar te kopen voor je eerste bod.
Heb ik helaas ook wel eens meegemaakt (maar dan met een Hollander). Uiteraard aangegeven dat we een overeenkomst hadden omdat hij akkoord was met mijn bod. Hij bleef volhouden dat hij een hoger bedrag wilde omdat hij via de mail al hogere biedingen had (hetgeen ik uiteraard niet kan verifieren, maar dit terzijde). Daarop heb ik toen ook aangegeven dat ik dit beneden peil vond en ben afgehaakt. Het wordt toch een gevecht wat je niet wint als je blijft vasthouden aan de afspraak en stappen probeert te ondernemen. Voor de politie bijv. al geen interessante zaak. Maar het geeft inderdaad wel even een kater ja.
Het tegenovergestelde heb ik ook, enkele malen zelfs, meegemaakt: met de verkoper eruit over de prijs en net daarna een hogere bieding op marktplaats. De verkoper was dan zo netjes zich aan de afspraak te houden. Gelukkig kan het zo ook nog.
Zo heb ik zondag mijn tissot le locle verkocht via de telefoon. Daar na smste hij het weer af omdat hij niet mocht van zijn vrouw. In de avond belde hij weer op en het horloge mocht gewoon komen onder rembours. Ik stuur t maandag op. Word dinsdag niet open gedaan. En vandaag word hij weer terrug gestuurd. En dus niet geacepteert.
Bel ik hem op wat de reden is. Zegt hij dat dat zijn vrouw heeft gedaan. Ik vraag hoe doen we dat met de 15 euro. Die moet ik maar voor mijn rekening nemen want hij had nog meer kosten omdat hij ging scheiden.
Ik kan voor die 15 euro niet op en neer rijden of iets of iemand inschakelen. Maar leuk is t zeker niet.
Ik heb ook eens iemand gehad die via marktplaats eerst aan zijn vrouw moest vragen of hij het wel kon kopen. Ik heb hem toen uitgelachen aan de telefoon. Ik dacht dat hij een geintje maakte. Het ging om 70 euro. Hij heeft me wel 6 keer gebeld maar uiteindelijk mocht het toch niet. Gelukkig heb ik dat soort zaken goed geregeld met mijn vrouw.