Klaagmuur

ik open maar even een topic om eens flink te klagen.
had eerder deze week overeenstemming met een verkoper uit brussel aangaande een omega smp titanium.

afgesproken dat ik hem as zaterdag zou halen, groot was dan ook mijn verbazing toen de verkoper mij mailde dat de belangstelling zo overweldigend was, dat hij er maar 150 euro bovenop deed.!!!

ik had nog wel de 1e keus, :frowning:

dit was mijn klaagmoment, voel je vrij hierop te reageren, of zelf te klagen

edwin

Das inderdaad zeer jammer en niet heel ethisch van die meneer. Verkocht is verkocht. :S

tja de graaicultuur…hebben ze ook bij Fortis gedaan, (ik bedoel hier het bedrijf, niet het horlogemerk:-)

Hmm, niettegenstaande het dan een Belg blijkt te zijn, vind ik het NIET NETJES van die mijnheer…

Een deal is een deal.

Was het iemand van DIT forum ?

Was het een newbee of een “oldtimer” ? :smiley:

Ook al was het horloge nog zo mooi. Ik had mooi gezegd dat hij hem in den poep kon steken.:S

iemand van chrono24,

hier was dit nooit gebeurd

Maar eh om even te klagen. Mijn horlogebudget is momenteel 0 euro.:frowning:

That makes two :smiley:

dreski Schreef:

Maar eh om even te klagen. Mijn horlogebudget is
momenteel 0 euro.:frowning:

Een Belg uit het Brusselse … typisch …
Dat is bijna in het buitenland :slight_smile:

Hmm, waren jullie al overeengekomen over de prijs? Wanneer jullie beiden in hebben gestemd met een (aannemelijke!) prijs is de koop overeenkomst gesloten. Dit betekent dat de verkoper zijn aanbod niet langer kan herroepen. Hij moet presteren, namelijk: ‘de zaak’ leveren.

ik heb het hele email verkeer hier nog liggen
voel me echt zwaar te kakken gezet

ondanks mijn pittige griep was ik verheugd over deze aankoop, nog wel met toestemming van de vrouw

ook heb ik nu seamaster moeten afzeggen, wat ik ook erg vervelend vind

Mijn beste,

“Geld en geweten zijn een huwelijk waarin de echtgenoten constant vreemd gaan”!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gewoon schande!

Even de naam op dit forum, kunnen we er allemaal rekening mee houden.

Tja, zwaar lullig als je dat overkomt. Het zou me niet verbazen als er nog contact met je opgenomen wordt om hem dan toch maar te kopen voor je eerste bod.

het was geen bod, ik wilde gewoon de vraagprijs betalen
mijnheer heeft doodleuk de vraagprijs verhoogd

Wettelijk gezien is het accepteren van een offerte gelijk aan een overeenkomst.
Het probleem zal zijn om dat te bewijzen.
Ik zou het er bij laten.

Ik zou er even langsgaan. Al dan niet vergezeld van wat maten.

en vergeet niet om Chrono24 in te seinen. volgens mij zit daar enig beleid achter die site toch ?

Sjonge, wat een aktie van die man. Da’s geen zaken doen.

Ik zou het er maar bij laten zitten Edwin.

Heb ik helaas ook wel eens meegemaakt (maar dan met een Hollander). Uiteraard aangegeven dat we een overeenkomst hadden omdat hij akkoord was met mijn bod. Hij bleef volhouden dat hij een hoger bedrag wilde omdat hij via de mail al hogere biedingen had (hetgeen ik uiteraard niet kan verifieren, maar dit terzijde). Daarop heb ik toen ook aangegeven dat ik dit beneden peil vond en ben afgehaakt. Het wordt toch een gevecht wat je niet wint als je blijft vasthouden aan de afspraak en stappen probeert te ondernemen. Voor de politie bijv. al geen interessante zaak. Maar het geeft inderdaad wel even een kater ja.

Het tegenovergestelde heb ik ook, enkele malen zelfs, meegemaakt: met de verkoper eruit over de prijs en net daarna een hogere bieding op marktplaats. De verkoper was dan zo netjes zich aan de afspraak te houden. Gelukkig kan het zo ook nog.

Niels

Hoi,

Zo heb ik zondag mijn tissot le locle verkocht via de telefoon. Daar na smste hij het weer af omdat hij niet mocht van zijn vrouw. In de avond belde hij weer op en het horloge mocht gewoon komen onder rembours. Ik stuur t maandag op. Word dinsdag niet open gedaan. En vandaag word hij weer terrug gestuurd. En dus niet geacepteert.
Bel ik hem op wat de reden is. Zegt hij dat dat zijn vrouw heeft gedaan. Ik vraag hoe doen we dat met de 15 euro. Die moet ik maar voor mijn rekening nemen want hij had nog meer kosten omdat hij ging scheiden.
Ik kan voor die 15 euro niet op en neer rijden of iets of iemand inschakelen. Maar leuk is t zeker niet.

Groetjes Davy

Ik heb ook eens iemand gehad die via marktplaats eerst aan zijn vrouw moest vragen of hij het wel kon kopen. Ik heb hem toen uitgelachen aan de telefoon. Ik dacht dat hij een geintje maakte. Het ging om 70 euro. Hij heeft me wel 6 keer gebeld maar uiteindelijk mocht het toch niet. Gelukkig heb ik dat soort zaken goed geregeld met mijn vrouw. :smiley: