Klaauw kritiek

Hi Johan,

Seiko’s zijn wat mij betreft al de maat der dingen, behalve op ontwerp-design
gebied,de meeste zijn gewoon spuug lelijk wat mij betreft.

Ik inmiddels ook zo’n 60 klokkies,en draag ze ook met evenveel plezier, zitten nogal wat oudjes bij,vooral chronodato’s van diverse merken.
is waarschijnlijk ook de reden dat ik een van der Gang zo mooi vind.
en ik durf ook nog wel beweren dat het geen slechte investering is om er een aan te schaffen.

Die PP Worldtime is wel een functioneel horloge, maar hij staat niet op mijn verlanglijstje.
Die TH Carrera chronograph racing version vind ik wel een mooi ding,zeker voor die prijs van 2500,- euro.

Andre

Johan,

Draag je die PP gewoon he-le-maal niet? Of alleen op (zeer) speciale gelegenheden? Vind je het dan niet zonde als je zo een bedrag aan een horloge uitgeeft en hem niet draagt?

Ik vind nog altijd dat een horloge gedragen moet worden, ok als je er érg veel hebt en je sommige wat meer draagt dan andere, dat is logisch, maar vind het zonde om zoiets in een kluis te hebben en alleen te hebben “om te hebben”. Of “omdat het uurwerk zo mooi is”. Draag hem dan! Zonde om hem in de kluis te laten liggen!

Just my €0,02

Ieder koopt een horloge volgens zijn portemonee.
Is een IWC met een Valjouxcaliber die prijs waard ???
Het is natuurlijk niet alleen het caliber die een prijs bepaald, de kast kost ook geld. Een kleine oplage brengt automatisch een hogere prijs met zich mee doordat de kosten van ontwikkeling moet verrekend worden over het aantal gemaakte stuks.
Als de oplage vergroot wordt tot een paar miljoen stuks, zal de prijs ook maar 1/10 meer zijn en valt de status en originaliteit weg.
Wie graag een horloge ziet en het geld heeft, betaald graag voor dat horloge en DAAR REKENEN DE FABRIKANTEN OP .
Zo is dat ook met wagens.

Is die prijs voor dit of dat het waard ???

Halle Andre,

Wat Seiko betreft, is het meeste niet om aan te zien. Maar de vormgeving gaat zeker vooruit. En de duikers vind ik niet bepaald lelijk. Ik noem de SKX007 of “the Black Monster”.

Groet,

Johan

Hallo,

Ik moet bekennen: ik HEB helemaal geen PP*… Het was een reactie op iemands mail. Ik ben het volledig met je eens: een horloge moet gedragen worden. Doe je dat niet, dan is het EIGENLIJK geen horloge, maar een beleggingsobject. Ik draag al mijn horloges dus. Duurdere en goedkopere.

*Wel kwam ik een keer langs een zaakje in tweede-hands artikelen, en wat zag ik in de etalage ligggen? Een Patek!! Gewoon tussen de rommeltjes. Ik dacht: NU gaat 't gebeuren. NU word ik eigenaar van een echte PP. Helaas was de winkel gesloten, en slechts op enkele middagen geopend. Maar als ik in de stad kwam, liep ik er even langs. Ja, hij lag er nog. Op zekere dag was-ie geopend, en ik ging binnen… Achteloos vroeg ik “wat dat horloge daar in de etalage kostte”. De man nam haalde het horloge, maar proefde waarschijnlijk mijn gretigheid. “Daar moet ik nog 's even over nadenken”. “Maar ik betaal je 200 gulden handje-contantje…”. “Nee, kom later maar 's terug”. Naderhand was het horloge uit de etalage verdwenen. Toen ik nog 's binnenliep en informeerde, reageerde hij met: “'t Was een dure. Een echte. Die houd ik toch liever voor mezelf”.

Groet,

Johan

… in het kort… wat een gelul van die verkoper!

Bijna alle kwaliteitshorloges gebruiken eta, unitas, valjoux of zenith uurwerken al dan niet met een module (depraz) erop. Ik weet nog dat dit mijn grote ontgocheling was toen ik net met horloges begon.

Ook van der Klaauw gebruikt eta uurwerken als basis. En dat zijn echt hele goede uurwerken. Of ze nu bewerkt zijn door merk X of niet. Van der Klaauw maakt geweldig mooie horloges met prachtige complicaties. De meeste merken zoals bij die juwelier verkocht worden zijn niets beter of slechter. Alleen complicaties van van der Klaauw zijn zeer bijzonder en daarom alleen al zijn het begerenswaardige horloges :slight_smile:

cheers, Frank

Mooi gesproken Frank. :smiley:

Van der Klaauw komt van origine uit Amsterdam hoor😉

Gefeliciteerd. Je hebt het record te pakken voor het oudste topic opgraven.

41 likes

Leiden

En dan niet heel best uitgevoerd :rofl:

12 likes

Ik zou na zo’n bezoek en commentaar van die juwelier op jouw v/d Klaauw horloge gelijk klaar zijn met die man en direct de zaak uit lopen, zonder wat te zeggen.
Klant is en blijft koning. Of je nou een kermis horloge draagt of een vette Rolex, dan moet die verkoper ten alle tijden gewoon zijn klep houden. En vooral niet je dragende horloge afkraken. Punt uit.

2 likes

Nu ben ikzelf niet op de hoogte van alle horloge merken w.o. Parmigiani :roll_eyes: maar vindt het persoonlijk niet chique om meteen een ander horloge van een klant af te kraken :thinking: voor mij een reden om meteen op te stappen en een ander merk/dealer te gaan zoeken :face_with_hand_over_mouth:

1 like

2 dagen lid, en nu al recordhouder.
Je moet het maar kunnen.

12 likes

En het leukste is dat de discussie van 17 jaar geleden gewoon doorgaat.
Alsof ie vanochtend gestopt was, omdat men moest gaan werken of zo.

10 likes

Zouden al die forumleden nog leven na al die jaren?

3 likes

Ooit heb ik hier de term Necro-bump voorbij zien komen.

Kijk @Snellejelle toen dit bericht geschreven werd scheet jij nog in je pamper!

6 likes

2005… mn examen jaar 🫣
Maar zoals afgelopen weekend geleerd en @Rik al zei. Leiden dus.

Voor de rest is CvdK gewoon de shit :muscle:t6:

2 likes

Wel mooi om zo die oude berichten terug te lezen. Ook leuk dat forumleden toen nog gewoon “Niels” of “Andre” als naam hadden.

Valt me wel op dat men elkaar toen wat meer met respect benaderden en alle berichten
netjes afsloten.

Met vriendelijke groet,

HouwelD

15 likes

Volgens mij zijn Freddy en ik de enige actieve :joy:. Lucien spreek ik nog wel eens

4 likes

:joy::joy: