Klacht: mensen die de stalen band "kwijtraken"

hoe raak je in hemelsnaam de stalen band van je horloge kwijt? Verpatsen mensen die soms los op internet?

verklaar je nader…

Lijkt me logisch… De verkochte band kan de kas weer spekken. Als de band toch niet gedragen wordt, mag hij ook wel weg!?

Henkjan91 Schreef:

hoe raak je in hemelsnaam de stalen band van je
horloge kwijt? Verpatsen mensen die soms los op
internet?

Ja

Kwijtraken is wat anders dan verkopen toch?

Punt is dat alle goedkopere gebruikte Omega’s Speedmaster en Rolex Submariner zonder de originele stalen band worden aangeboden.

Ik zou nooit de stalen band eraf halen, verpest de originaliteit. Blijkbaar doen andere het wel en verkopen dus dus los op internet.

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar twee stalen weinig voorkomende Speedmaster banden…

Welke zoek je dan?

Henkjan91 Schreef:

Punt is dat alle goedkopere gebruikte Omega’s
Speedmaster en Rolex Submariner zonder de
originele stalen band worden aangeboden.

Ik zou nooit de stalen band eraf halen, verpest de
originaliteit. Blijkbaar doen andere het wel en
verkopen dus dus los op internet.

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar twee stalen
weinig voorkomende Speedmaster banden…

Ze worden ook met originele stalen band aangeboden :wink:

Maar zonder zullen ze wel een stuk goedkoper zijn. Fijn voor degenen die er toch al een nato ofzo op willen zetten.

Er is toch niemand die zegt dat je een exemplaar zonder band moet kopen? :S Daarom zijn ze ook goedkoper…

Henkjan91 Schreef:

Ik zou nooit de stalen band eraf halen, verpest de

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar twee stalen

Tja, als voor een duppie op de eerste rang wil zitten… Waarom denk je dat ze goedkoper zijn…

Je denkt toch niet dat ik de mijne los verkoop ???

Ik draag nooit een horloge op stalen band. Vind ik helemaal niet prettig zitten. Doe mij maar rubber of nato. Zit veel lekkerder!
En bij horloges die ik met stalen band kocht, gingen die er uiteindelijk altijd af. Weet ook niet precies waar die liggen… Ken beuren. Zie het probleem niet. Koop er een zonder staal en hang er een nato aan of koop er een op origineel staal. En ja, dan betaal je meestal wat meer. Jammer. Anders misschien 'ns kijken naar een wat betaalbaarder modelletje? : )

Geen herkenbaar probleem voor mij aangezien ik eigenlijk altijd min horloge op staal draag, dus ook altijd op zoek ga naar een exemplaar met stalen band…

Soms kun je goed uit de voeten met een aftermarket band, internationaal kun je ze best wel vinden, toch?

Eric

hcptdg Schreef:

Henkjan91 Schreef:

Ik zou nooit de stalen band eraf halen, verpest
de

Gevolg is dat ik nu op zoek moet naar twee
stalen

Tja, als voor een duppie op de eerste rang wil
zitten… Waarom denk je dat ze goedkoper zijn…

Precies dit. Als ze helemaal compleet en nieuw zijn kosten ze ook meer. Als het je om zo goedkoop mogelijk gaat kan je zulke dingen verwachten.

Antwoord: ja, ik heb zelf toen ook de titaan band los verpatst, puur omdat die band totaal niet comfortabel was.
Van dat geld heb ik een nieuwe leren band plus een rubber duikersband gekocht, en de rest?
Paar keer lekker van gegeten. :wink:

Ook ik heb ooit een originele vintage Rolex Bracelet verkocht, omdat ik de bijbehorende Tudor altijd op nato droeg. Kreeg er een behoorlijk hoog bedrag voor omdat de bracelets erg gezocht worden.

http://forums.watchuseek.com/search.php?searchid=11462747

Eric

Ja , die worden los van elkaar verkocht, omdat een losse band en horloge met leren band totaal meer opbrengen in losse verkoop dan een horloge compleet met stalen band in een enkele verkoop

Henkjan91 Schreef:

hoe raak je in hemelsnaam de stalen band van je
horloge kwijt? Verpatsen mensen die soms los op
internet?

En als de banden apart verkocht worden zijn er blijkbaar ook meer losse banden in omloop; dan is er eigenlijk geen probleem, toch?

Het zou geen probleem moeten zijn, maar mijn specifieke speedmaster band heb ik in NL nog niet gevonden.