Klapper

Ik zag net dat het vandaag 16 juli is. Op zich niks bijzonders maar het is wel de dag, ook een dinsdag, dat ik 5 jaar geleden mijn geliefde Omega Planet Ocean ben kwijtgeraakt. Niet zo maar, maar bij een heftig auto-ongeluk. Die dag ben ik wel meer kwijtgeraakt, en de jaren die daar op volgden nog meer.

Recent heb ik besloten die nare periode zo goed als afgesloten te beschouwen. Ik kan mezelf redden, heb mijn leven redelijk op orde en de afwikkeling van de bijhorende letselschade lijkt ook tot een einde te komen. Memorabel genoeg om een niet-flipper-horloge aan te schaffen:

288 likes

Gefeliciteerd, niet alleen met je prachtige GS maar ook met je heling en acceptatie na je zware ongeval. Iedereen heeft zijn eigen weg te gaan in het leven. Vrijwel niemand ontkomt aan narigheid en verdriet. De één wel wat meer als de ander, zo lijkt het. :muscle:

6 likes

Ik kan me dat goed herinneren, dat het er allemaal om hing en zo. Toch mooi hoe het zich een soort van opgelost heeft. Altijd nare berichten, dat soort ongelukken.

Gefeliciteerd. Zonder in detail te treden, ik wist niet dat er meer gevolgen waren dan je gezondheid, destijds. Ook jammer om te horen, en nogmaals, blij dat je dingen weer op de rit hebt.

Kijk. Dat zijn de betere horloges, ook. Man, wat een ding zeg. Maar dat wist je al, dat we dat vonden.

Draag 'm in goede gezondheid en voorspoed.

8 likes

Wat beter om zo’n nare periode af te sluiten met een heel mooi horloge…en daar mee aan een nieuwe periode in je leven te beginnen :facepunch:

1 like

Mijn beste Rik,

Vandaag kan een mooie dag worden.
Bekijk het van die kant.
Geniet ervan of laat 'm voorbij gaan,
je hebt het zelf in de hand.

Geef je ervaring een dagje vrij
en begin de morgen fris.
En doe maar net alsof het vandaag een speciale dag is.

Vandaag kan een mooie dag worden
en morgen even goed.

Vandaag kan een mooie dag worden,
treed 'm tegemoet.

GOED GEDAAN RIK!!
(En natuurlijk Gefeliciteerd met je schitterende GS).:watch:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

80 likes

wauw!

2 likes

Prachtig, werkelijk schitterend horloge en wat goed om te horen dat je hiermee deze periode als afgesloten wilt gaan beschouwen.
Los van alle pijn, ellende en letselschadebeslommeringen voor jou en je familie hoop ik ook dat je terugziet naar een periode waarin jouw doorzettings- en incasseringsvermogen je er weer bovenop heeft geholpen.
Ik heb in ieder geval met veel bewondering je verslagen uit die tijd gelezen.

1 like

Heel fijn dat alles de goede kant op gaat :+1:

Prachtige Seiko ook :ok_hand: Maar toch de vraag… waarom geen OPO?

1 like

Ik kan me gelukkig niet helemaal voorstellen hoe dat voelt, maar een mooie mijlpaal; proficiat :+1:

Sorry, maar hier moest ik wel een beetje om gniffelen, we weten allemaal hoe lang horloges het bij jou uithouden :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth: :wink:

2 likes

Niets is vanzelfsprekend, hoop dat je je lichaam weer ietwat kan vertrouwen, en ik denk dat niemand ooit zal begrijpen dat juist die kleine dingen, negatief of positief, zoveel invloed hebben.
Geniet van je nieuwe horloge, mooi moment om er één aan te schaffen, en hou je taai. En soms ook even niet,

5 likes

Fijn om te horen dat het je naar alle omstandigheden goed gaat. Prachtig horloge :ok_hand: geniet er van en alle geluk gewenst!

1 like

Djeeez, heftig kerel, goed dat je het een plekje hebt kunnen geven, mooie klok!

1 like

het is zoals je zegt, je moet het kunnen afsluiten en dat is je dus goed gelukt :ok_hand:
en een GS is daar dan wel op zijn plaats :ok_hand:
een geweldig horloge :+1:
draag hem met plezier

1 like

Verlies te boven komen is niet eenvoudig, duurt lang, en verdient dubbel en dik alle respect.

Prachthorloge. Ik wist niet dat die bestond - GS met SpringDrive maar zonder venster, zonder ruitenwisser. En dan dat reliëf. Heerlijk. Ik word gewoon vrolijk van de foto te zien, en jij kan er alle dagen in persona naar gluren. Het is je gegund. :hugs:

1 like

Veel respect dat je deze moeilijke periode afgesloten hebt en met een wel heel mooi horloge.
Proficiat!!:watch::+1:

1 like

@GMTplus1 Ik ken de achtergrond van het verhaal niet, maar het doet me deugd om te lezen dat u zware hindernissen heeft overwonnen om tot een mentaal en fysiek herstel te komen, met als afsluiter van het verhaal een práchtige GS!

Tevens respect voor de immer eloquente en positieve noot die @Tissot62 weet te vinden. Ik ben nog niet zo lang lid hier maar lees al langer mee. Mensen zoals Coenraad (vergeef mij voor het noemen bij uw voornaam, ookal kennen wij elkaar nog niet), dienen we te koesteren. Zij maken dit forum een warme en bijzondere omgeving, chapeau!

7 likes

Het kon minder Rik :ok_hand:

Dat dus :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

de tijd zal het leren denk ik :relieved:

2 likes

Mooi horloge. Waardig cadeau voor het afscheid van een nare periode.

1 like

Respect voor het delen van je verhaal en wat een prachtige Grand Seiko is dit toch. Ik ken de situatie mbt het ongeluk niet maar heel veel goeds voor de toekomst gewenst!

Ps. Ik kan de vriendelijke posts van @Tissot62 ook erg waarderen.

4 likes