Klarstein en Diplomat Horlogewinders

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met horlogewinders van Klarstein of Diplomat? Een aantal zien er wel degelijk uit op de foto’s, maar de vraag is of dat dan ook in het echt zo is. Vaak hebben watchwinders een hoog China/Chinatown gehalte. Iemand ervaring met de horlogewinders van Klarstein?

MvG Ralph

Klarstein:

https://www.klarstein.nl/Modern-Living/Watchwinder/?force_sid=hq5fmgapde0j1urvb8ncia1on6

Diplomat:

1 like

Ja ik heb een exemplaar voor 2 horloges.
Hij maakt weinig geluid en voelt kwalitatief stevig aan. Het Chinatown gehalte valt naar mijn mening wel mee.
Een goede koop wat mij betreft

1 like

In Chinatown(s) kan je lekker eten. Er worden geen watchwinders gemaakt. Dus het Chinatown-gehalte is 0. Maar deze komen wel uit China :wink:

5 likes

Ziet er uit als standaard Chinees spul dat onder 20 verschillende namen wordt verkocht.

1 like

Ja dat idee heb ik ook een beetje. Lastig terrein die watchwinders. Je hebt al gauw 200 piek kwijt en dan is het nog niet echt duidelijk of het een degelijke is.

1 like

Klopt. Maar er zijn genoeg topics over winders die naar the good stuff leiden denk ik. Ff zoeken.

Ja klopt. Maar op internet gaat het van 200-5000 euro. Is echt geen pijl op te trekken. Voor je het weet zit je al over de 1000 piek voor een meer high end model. Althans dat lijkt dan een high end model.

Maar als je dat niet wilt koop je toch een Chinees. Ze zijn echt niet slecht. Functioneel zijn ze o.h.a. algemeen gelijk aan westerse alternatieven. Even goed kijken naar de programma mogelijkheden.

1 like

Heb jaren geleden zo’n winder voor 6 stuks gehad, kostte toen rond de $450. Probleem was dat het ronde deel waarin je de horloges plaats redelijk in evenwicht moet zijn. Dus niet één horloge erin en ook niet twee horloges met een aanzienlijk verschil in gewicht tussen beide.

Dat ronde deel zat met een plastic verbinding op de aandrijving. Door het verschil in gewicht komt hij in onbalans waardoor hij stuk gaat. Verder was er bij mij later ook één van de motoren stuk. Ik kreeg toen nog wel een vervangende motor toegestuurd, maar toen lag hij al bij het afval. Geen succes voor mij.

1 like

Dankjewel voor je ervaring! Wat je beschrijft is precies waarvoor ik bang was. Klarstein is voor mij dus een no go. :+1: