Klassieke dresswatch, maar dan van staal, € 2000

Ik ben aan het rondkijken naar een klassieke dresswatch, zij het eentje van staal. Mijn wensen:

• Elegant, klassiek en ingetogen
  • Idealiter 36-38 mm voor een rond horloge
  • Staal
  • Saffierglas
  • Witte wijzerplaat
  • Romeinse cijfers, of desnoods geen cijfers
  • Geen datum en andere complicaties
  • Budget hoeft niet op

Tot nu toe heb ik deze op de radar:

Nomos Ludwig (of Ludwig 38):

Hamilton Boulton, want als ik dat lilleke bandje vervang door een Molequin en in staat blijk het secondewijzertje te negeren lijkt dit me een ijzersterke deal:

Budget net iets te achterlijk oprekken en voor een Tank Must Large / Tank Solo Large gaan als hij niet te klein valt:

Er is vast nog veel meer te vinden. Ik ben benieuwd waar jullie me mee gaan verrassen.

11 likes

Ik ga je nergens mee verassen, want ik heb geen klik met dresswatches.

Wel ga ik je een hele leuke zoektocht wensen, want ik heb begrepen: “bezit van de zaak, is einde van het vermaak”.

1 like

Stowa Marine of een van die andere Duitsche rakkers die allemaal variaties op drie thema’s (deckuhr, flieger en bauhaus) in elkaar frommelen?

2 likes

:sweat_smile:

Ik merk dat ik de laatste tijd veel naar mijn Nomos Metro grijp en best wat zou willen afwisselen met een ander horloge dat voor formelere gelegenheden geschikt is. De collectie:

De Roamer van opa draag ik op speciale dagen wel, maar verguld/goud is niet echt wat voor mij.

Zeker niet gek, hoewel minder mooi dan de Ludwig in mijn ogen.

4 likes

Longines dolvevita
Tissot tank

Max bill
Vintage omega?
……

1 like

Volgens mij heb jij voor elke gelegenheid wel een exemplaar. Op de laatste zit zelfs een wekker, dus leent zich prima voor de gelegenheid ‘Slaapkamer’. :crazy_face:

1 like

Longines en Tissot heb ik bekeken, maar dan gaat mijn voorkeur toch eerder naar de Hamilton of naar de Cartier uit, afhankelijk van hoeveel zin ik denk te hebben om er veel geld aan uit te geven.

De Max Bill is zeker tof, maar het mag wel wat stoffiger, want anders zit het voor mijn gevoel te dicht bij de Metro.

Vintage Omega lijkt me een mooie optie, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis. Voor een Pie Pan Constellation zou ik misschien wel tegen mijn regels willen zondigen.

5 likes

Nog een ander bandje op, en je hebt een winnaar:

3 likes

:grimacing:

Met de ludwig of orion of tank solarbeat zit je goed Koen. En dan zou mijn voorkeur toch echt naar de tank gaan.

1 like

Ja, en dat voor maar 190% van het budget :sweat_smile:

1 like

Doe de casio er uit, scheelt alweer 30 euro :sunglasses:

2 likes

Misschien kan Teddy je helpen:

2 likes

De solar tank!

1 like

Oris Rectangular?

Maar eerlijk gezegd was Nomos het eerste wat me te binnen schoot, dus je radar doet het prima.

1 like

Die rekt de definitie van ‘dresswatch’ bijna nog verder op dan de Solar Tank het budget :smile:

Ook gezien, en zeker een keer passen waard, lijkt me. Ik kan bij het witte exemplaar moeilijk om dat lelijke bandje heen kijken.

2 likes

in elkaar frommelen?
:poop:???

1 like

Dat bandje is niet lelijk, maar kleurrijk. Maar jij weet ook dat je any old shit op een wit horloge kan knikkeren, en het gaat er goed uit zien.
:wink:

1 like

Gewoon stoppen met kijken na 2000 euri

1 like

De Lorier zephyr

6 likes