Nomos vind ik tof behalve deze met die ielige wijzers als poten van een hooiwagen.
SwissToni:
Hamilton Boulton
Wel mooi! Beetje body, FC heeft ook een dergelijk model. De Classic Carree.
SwissToni:
Tank Must Large
Mooi formaat en geen secondewijzer gelukkig. Alleen kan ik nooit aan die verwijfde kroon wennen.
1 like
Wat dacht je van een Longines Dolcevita of Oris Rectangular?
Beide vallen binnen het budget en zijn vaak met een fikse korting aan te schaffen. Let bij de Dolcevita overigens goed op het formaat, een aantal varianten zijn (te) groot.
4 likes
jan13
2 november 2023 om 17:08
24
Gaat niet lukken denk ik.
1 like
jan13
2 november 2023 om 17:13
25
Er zijn ruim binnen budget prachtige oude Omega’s te koop, alleen geen safierglas natuurlijk.
4 likes
RakZaba
2 november 2023 om 17:25
26
Het vinkt weinig van je wensen af, maar ik vind ze best tof.
5 likes
Fair enough, niet wit… Kan prima op leer! SPB279
5 likes
_koen:
De Lorier zephyr
Super!
Dan vind je deze speciale uitgave misschien mooier:
De Longines vind ik eerlijk gezegd minder tof dan de Hamilton, die Oris zou ik eens in het echt moeten zien, maar zeker een kanshebber.
🥲
RakZaba:
ik vind ze best tof.
Ik ook! Thanks
David_Gee:
SPB279
Oh ja… Die was ik alweer bijna vergeten. Cool ding. Misschien dat de lugs wel een tikje te kloek zijn om het voor dresswatch te kunnen laten doorgaan.
1 like
GewoonD
2 november 2023 om 18:32
29
Citizen Chronomaster? Wel 40mm…
(Foto van hier van het forum geleend)
6 likes
Heel tof, maar wellicht ook eerder sportief, net als de King Seiko. Hoewel het op leer misschien meevalt.
1 like
whisky
2 november 2023 om 18:48
31
Sinds jaar en dag is mijn aanbeveling voor een dresser op staal en 2k?
Hands down
Nomos - Orion
3 likes
APMV
2 november 2023 om 18:49
32
Voldoende varianten verkrijgbaar van de Longines Flagship. Zelfs op staal. Wel met datum
https://www.longines.com/nl/watches/classic/watchmaking-tradition/flagship
2 likes
GewoonD
2 november 2023 om 18:59
33
Op leer wel chic inderdaad.
(Bron: foto’s van Reddit)
3 likes
Tja, misschien sta ik hier alleen in, maar ik vind de Ludwig dus een stuk leuker dan de Orion.
1 like
GewoonD
2 november 2023 om 22:26
36
Dan zullen er verschillende types zijn, 1e 3 hits op google (oa chrono24) gaven me allemaal 40mm.
Deze tickt op 0,5 mm na al je boxen
4 likes
Ik gebruik zelf al ruim een jaar de Longines Flagship Heritage als dresswatch en deze kan ik zeker aanraden.
Adviesprijs iets boven budget maar hier kan ongetwijfeld nog wel wat vanaf bij een AD.
3 likes
klongy
3 november 2023 om 05:59
40
Ok, de vreemde eend in de bijt
RADO Centrix
2 likes