Heel gaaf deze!
Een vintage Longines is ook leuk
Die Moonphase is wel een mooie toevoeging, heb daar ook naar zitten kijken om de upgrade te doen naar die…
Maar met de moonphase zit hij wel ruim boven het genoemde budget😉
Dit!
Oh wauw, die is erg mooi. Welke referentie is het?
De consensus lijkt toch wel dat de Orion mooier is dan de Ludwig. Als het een Nomos wordt ga ik me daar evenwel niks van aantrekken
Nou…2 mensen maar. Ieder zijn ding.
Thanks!
Het is een Longines Flagship 104. Oud beestje en doet het hier goed als mijn enige vintage
Ik overdrijf inderdaad een beetje. Maar het is me eerder opgevallen dat de Orion op HF wel een enigszins geliefd model is, terwijl ik nog nooit een Ludwig voorbij heb zien komen. Maakt verder ook niet uit, ze zijn beide mooi.
Ja, helaas wel. Ik dacht een tijdje geleden dat mijn volgende horloge in deze categorie zou zitten, en dan was dit natuurlijk een ijzersterke kandidaat geweest. Maar uiteindelijk is het me toch iets te casual. Om je een idee van mijn kledingstijl te geven: mensen denken voordat ze me kennen vaak dat ik een VVD’er ben.
Klopt wat je zegt. Volgens mij ligt dat aan de romeinse cijfers die voor veel mensen als oudbollig doorgaan. Jammer dat ze bij mijn weten nooit de (35mm)orion zonder kleine seconden gemaakt hebben. Dat zou pas echt de ideale dresswatch zijn. Bij de standaard orion vind ik de positie van de ks toch wel echt uit balans.
Ja, dat is iets wat me bij veel Nomossen (Nomoi?) tegenstaat: die te hoge en te kleine kleine seconden. Bij de Ludwig valt het precies mee omdat er nog een stukje van de VI onderuit piept.
Ik moet nu trouwens ineens weer aan de witte Zürich Weltzeit denken, want die lost dit perfect op. Keihard zondigen natuurlijk, maar misschien is dit ook nog net dressy genoeg
Bij online koopjes stond een foto van een dealer in Keulen die 40% korting geeft op wat Nomos modellen. En volgens mij zat de Ludwig daar ook bij.
Dank voor de tip! Ik zal eens gaan kijken. Maar de aanschaf gaat sowieso nog tot januari moeten wachten omdat ik eerst het horlogepotje nog iets moet/wil aanvullen.
Gelukkig ook in 38,5 en zonder datum te krijgen
Ah oke
Prachtig model, wel véél te groot.
Dat doen ze dan weer erg goed. Vraag me af of het bij de orion ook zo op te lossen zou zijn. Met een iets kleinere uurmarkering op de 6.
Deze vind ik dan weer erg saai. In het algemeen spreekt het merk me ook niet heel erg aan, hoewel ik daar eerlijk gezegd geen fatsoenlijke reden voor heb.
Maar maar Vincent, het lijkt soms wel alsof jij “te groot” onder een keyboard shortcut hebt zitten 40 mm is toch OK voor een GMT? Ik vind de proporties er in elk geval mooi uitzien.
We hebben het nu wel over een horloge van 4k trouwens.