Klassieke dresswatch, maar dan van staal, € 2000

Voldoende varianten verkrijgbaar van de Longines Flagship. Zelfs op staal. Wel met datum

https://www.longines.com/nl/watches/classic/watchmaking-tradition/flagship

2 likes

Op leer wel chic inderdaad.

(Bron: foto’s van Reddit)

3 likes

Tja, misschien sta ik hier alleen in, maar ik vind de Ludwig dus een stuk leuker dan de Orion.

1 like

Die is 37,5mm

1 like

Dan zullen er verschillende types zijn, 1e 3 hits op google (oa chrono24) gaven me allemaal 40mm.

Deze tickt op 0,5 mm na al je boxen

4 likes

Ik gebruik zelf al ruim een jaar de Longines Flagship Heritage als dresswatch en deze kan ik zeker aanraden.

Adviesprijs iets boven budget maar hier kan ongetwijfeld nog wel wat vanaf bij een AD.

3 likes

Gouden tip :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ok, de vreemde eend in de bijt

RADO Centrix

2 likes

Mooie optie iig :+1:

1 like

Heel gaaf deze!

Een vintage Longines is ook leuk :blush:

3 likes

Die Moonphase is wel een mooie toevoeging, heb daar ook naar zitten kijken om de upgrade te doen naar die…

Maar met de moonphase zit hij wel ruim boven het genoemde budget😉

1 like

Dit!

2 likes

Oh wauw, die is erg mooi. Welke referentie is het?

1 like

De consensus lijkt toch wel dat de Orion mooier is dan de Ludwig. Als het een Nomos wordt ga ik me daar evenwel niks van aantrekken :smile:

1 like

Nou…2 mensen maar. Ieder zijn ding.

1 like

Thanks!

Het is een Longines Flagship 104. Oud beestje en doet het hier goed als mijn enige vintage :slightly_smiling_face:

1 like

Ik overdrijf inderdaad een beetje. Maar het is me eerder opgevallen dat de Orion op HF wel een enigszins geliefd model is, terwijl ik nog nooit een Ludwig voorbij heb zien komen. Maakt verder ook niet uit, ze zijn beide mooi.

2 likes

Deze te sportief?

3 likes

Ja, helaas wel. Ik dacht een tijdje geleden dat mijn volgende horloge in deze categorie zou zitten, en dan was dit natuurlijk een ijzersterke kandidaat geweest. Maar uiteindelijk is het me toch iets te casual. Om je een idee van mijn kledingstijl te geven: mensen denken voordat ze me kennen vaak dat ik een VVD’er ben.

2 likes