Klein budget. Welke zal ik kopen?

Beste mensen, ik ben pas sinds kort geïnteresseerd in horloges en ik heb een klein budget. Maar ik heb wel het hele internet afgezocht naar wat ik leuk vind.
Nu heb ik twee horloges gevonden die ik net kan betalen. Het zijn niet de bekende merken, maar misschien daarom juist een tikkeltje anders. Maar ik kan niet kiezen.
Dus ik heb dit account gemaakt voor wat feedback. Uiteraard, smaken verschillen. Maar is er een objectieve reden om voor de een of de ander te kiezen? Of voor dezelfde prijs een heel ander horloge?
Nezumi Baleine 42 mm
Of
Panzera Flieger 46?

6 likes

Wat is je budget dan?

Zon 400 euro. Dat is ongeveer de prijs van deze twee.

Ik heb de horloges even opgezocht. De Nezumi is een leuk ding. De Panzera is met 46mm echt veel te groot.

1 like

Ik ken beide merken zo niet, en op een zondag ben ik te lui om ze te Googlen. Voor 400 euro zou ik zeker eerder een Laco lagere segment scoren in ieder geval.

3 likes

Welkom op het forum.

Ook ik zou de Nezumi kiezen.

afbeelding

17 likes

46 mm … grote polsen of slechte ogen?

De panzera en nezumi hebben dezelfde uurwerken, de Nezumi is kleiner en waterdichter. De panzera een stuk goedkoper

1 like

Voor 400euro heb je ook een mooie citizen, bijvoorbeeld.

2 likes


Als je goed zoekt heb je twee van deze voor dat geld. Anders zou ik gewoon een skx nemen. Daar verlies je niks op en als je hem zat bent kun je hem verkopen en je geld nog een keer uitgeven.

6 likes

Voor 400 euro kan je een leuk horloge kopen met wat meer historie en vakkundigheid als bijv een Seiko

Ik zou deze doen, hou je nog € 100 over ook:

Schallmauer - Tradition - Armband: Lederband hellbraun / Verschluss Stahl (vandaag.de)

16 likes

Oei die is leuk (verdomme en daarom kom ik hier eigenlijk nooit meer kijken, veel te gevaarlijk)

8 likes

Nezumi, toevallig vandaag een artikel over gelezen.

Best mooi en volgens mij een prima uurwerk.
Seiko NH35

Er zijn tweedehands hele fraaie en betaalbare Seikootjes 5 te krijgen!

Allereerst welkom bij de club.

En inderdaad, welkom!

De Nezumi Walvis vind ik veel mooier dan de Panzera, zowel qua model als grootte. Voor die 46mm heb je joekels van polsen nodig anders wordt het veel te opvallend.
De Nezumi is ook iets anders dan de 13 in een dozijn Seiko’s op het forum.

Oh, en nog een welkom.

2 likes

Orient en Vostok zijn ongetwijfeld 2 merken die je zou kunnen bekijken als je toch een automaat wenst. Beide hartstikke leuk en zeer betaalbaar.

1 like

Nezumi is leuk.
Maar de doorsnee horlogefan zal eerder voor een “echt” horlogemerk kiezen.
Orient, Citizen, Tissot, etc zijn betere opties imo.