Klein budget. Welke zal ik kopen?

De Nezumi Voiture zou ik nog graag eens willen proberen

4 likes

Koop vooral iets wat je veel / vaak om kan doen, en wat je vooral mooi vind. Een uitgesproken horloge is daarbij wel minder makkelijk te combineren bij outfits…

Mocht je ooit nog een keer willen ruilen of verkopen of iets, dan is een doorgaans merk zoals Tissot of Citizen of Seiko “couranter”…

Dus; koop vooral wat je mooi vind!

3 likes

?? Volgens mij zijn er maar weinig merken met meer historie dan Seiko.

2 likes

Sorry verkeerd opgeschreven, ik bedoelde dus Seiko als extreem voorbeeld daarvan

Haha ok…dacht ook al :slight_smile:

Dat zegt hij toch! (Zo)als een Seiko.

Tegenwoordig word je verbeterd wanneer je het correct schrijft :joy::joy:

3 likes

Hoezo verkeerd?

On topic: ik zou een Geckota verkiezen. Sommigen zijn wat duurder, deze valt echter wel mee (al is ie met BTW en invoer wellicht nog iets boven budget):

2 likes

Spinnaker Fleuss? Probeer iets in jouw straatje te vinden.

1137096426

Echt een enorm leuk horloge.

Als dat een Flieger is eet ik m’n hoed op. Het is een duikhorloge, wat ik niet verwachtte gegeven je tweede keuze.

Op zich prima specs, hoor, maar ik zou eerlijk gezegd geen Microbrand van 400 ballen als instappertje kiezen.

In diezelfde sferen kun je bij SeriousWatches voor zo’n 120 Euro minder een Orient Kamasu scoren:

Of voor nog een slagje minder, 209 Euro, een Orient Mako II.

Allebei onverwoestbaar, even waterdicht als de Nezumi en veel, veel makkelijker te flipperen als je het zat bent.

Ook voor 200 ballen minder:

De Citizen NY0040 serie automaten. Ik vind de Kamasu beter, want saffier, maar OK.

De Panzera Flieger lijkt dus wel op een Flieger. Maar serieus, voor dat geld, waarom koop je dan geen echte echte Flieger van één van de vijf oorspronkelijke leveranciers van het Reichsluftfartsministerium in de tweede wereldoorlog?

Een LaCo met andere woorden.

Voor 340 + verzenden ploft de Laco Augsburg al op je mat.

Of als je liever een Baumuster B hebt, de LaCo Aachen.

@Kaan had dat ook al voorgesteld, en het is een goede suggestie. :+1:

Ook voor rond de 400 Euro: Voor 325 pond + invoerkosten (rond de 430 op de mat, denk ik) kun je een TimeFactors Speedbird kopen.

Die dingen zijn 100m waterdicht, 20.000 A/m anti-magnetisch en in principe belachelijk veel waar voor het geld. Dat zijn RAF-style fliegers van 36mm, zoals we RAF style fliegers ook graag zien.

20 likes

Goeie datum ook altijd: vandaag

4 likes

:point_up:t3:

2 likes

Voor 400 inclusief taksen?

1 like

Gewoon tweedehands van HF vissen. @louis waar is de jouwe? :wink:

1 like

Welkom,
Ik heb een Panzera en vindt het een goed horloge
Wel oppassen als je hem op hun site koopt ,
er komen nog btw en import kosten bij !!!

Dat weet alleen Onze Lieve Heer…

2 likes

Wat heb ik hier mee te maken?

2 likes

Niks, scheer je weg naar Urk!!!

6 likes

wordt je verbeterd