Klein budget. Welke zal ik kopen?

Volgens mij is ‘je’ het onderwerp en ‘word’ de persoonsvorm. De ‘t’ vervalt indien de persoonsvorm gevolgd wordt door het onderwerp wanneer dit ‘je’ is.

Heb ik het fout, dan hoor ik graag waarom. Of wilde je ook iets goeds verbeteren? :joy:

9 likes

Mooie Flieger suggesties!

2 likes

Je hebt gelijk.

Het is:
Je wordt

Maar word je is juist geschreven. Niet met dt.
Nederlands is een lastige taal…

4 likes

Was iets gevoelsmatigs… fout gevoel😌

2 likes

Dit dus, met afstand

2 likes


Tent zit even dicht. En ruim boven budget.

Deze daarentegen is binnen budget:

3 likes

Geen probleem! Sympathiek dat je nog reageert.

3 likes

Sportief! :+1:t2:

1 like

Ik zou met dit budget ook naar 2e hands kijken op dit forum!

2 likes

De Nezumi vind ik leuk. Ziet er goed uit en van wat ik hier zo lees technisch ook goed.
Nooit van gehoord, maar dan heb je ook iets wat niet iedereen heeft.

Hoe kom je eigenlijk bij die merken die je noemt?

Ik had het over de Baby Speedbird. De reden dat je liever een 36mm RAF flieger wilt hebben is omdat de oorspronkelijke RAF fliegers wat kleiner waren, hetgeen ook de originele IWC Mark X, of was het XII, verklaart.

Maar goed, bestellen bij Eddie is af en toe wat werk ja. De Laco gaat inderdaad makkelijker zijn. En het horloge is net wat groter.

Smaakzaak. :slight_smile:

1 like

Die Australische had ik van gehoord van een kennis. Maar die Nezumi heb ik gevonden met zoeken op internet. Ik dacht laat ik eens kijken naar nieuwe, onbekende merken dan krijg je misschien meer waar voor je geld inplaats van dat je voor het merk betaalt. En dat model viel me op. Aan de andere kant is het wel eng om zoveel te betalen voor iets dat niet bewezen is. Bij een bekend merk heb je meer vertrouwen dat het met de kwaliteit wel ok is

2 likes

Ik zou ook voor de laco gaan. Binnen je budget en prachtig horloge van kwaliteit.

Horloges van Timefactors zijn briljant, echter weet ik niet of je kan en wilt wachten (bestellen is lastig en vergt geduld). Mocht dit geen probleem zijn, heb je als het goed is meteen door kunnen sparen.

Mocht de flieger wat mogen afwijken van de standaard, je daarnaast grote polsen hebt en geld wilt besparen, kun je ook kijken naar de Orient RA-AC0H03B.
Zelf stoort me het gebrek aan proportie en asymmetrische dail door ondoordachte datum positie. Maar dat ben ik

Welkom!

Een objectieve reden?
De enige reden die ik me kan bedenken, is dat je kunt kiezen voor een merk met meer historie en/of die haar kwaliteit inmiddels heeft “bewezen”.
Hierboven zijn al veel opties/alternatieven gegeven binnen jouw budget. Merken als Bulova, Hamilton, Seiko, maar nog vele anderen, hebben een rijke historie, en erg mooie & betrouwbare horloges. Ook binnen jouw budget.

Panzera ken ik van “zien”, dat zijn erg mooie horloges.
Met Nezumi heb ik helemaal geen ervaring.

Ik kan (zoals anderen hierboven doen) je zo nog 4 opties geven binnen je budget. Maar uiteindelijk moet jij het horloge mooi vinden, en dragen.
Kies niet te snel, en zodra je een keuze hebt gemaakt: kijk even goed rond op internet voor een goede / betere prijs! :wink:

2 likes

Orient Kamasu geef ik @Fate_Amenable_To_Change gelijk in. Ik zou hem wel van amazon plukken. Dan kom je rond de 200-230 euro uit.

Andere optie zou Phoibos kunnen zijn. Zeker tweedehands kosten die je bijna niets meer. Nieuw vanuit Europa voor zo’n 250 a 300 euro.

Een andere gekke keuze is rotary.

41jLpq1hX6L.AC_SY780

Alle 3 safier, prima uurwerk.

1 like

Had je al gekeken wat er op het forum beschikbaar is binnen je budget?
Dat is namelijk best veel :wink: Hier wat voorbeelden:

5 likes

En ik ook. :+1: :wink:

1 like

Ik zou de Citizen nemen :wink: kan niet mis gaan

1 like

Als ik jou was zou ik toch voor een wat bekender merk gaan. In het prijssegment dat je noemt is er veel concurrentie en daar heb je als consument voordeel van. Je zou misschien zelfs kunnen zeggen dat de instapmodellen van de bekendere merken gesubsidieerd worden door hun duurdere modellen.
Ik neem aan dat je dit horloge dagelijks gaat gebruiken en dat het lang mee moet gaan. Wie zegt dat die nichemerken die je noemt over vijf jaar nog zullen bestaan?

2 likes