Klein budget. Welke zal ik kopen?

Oeh! Die blauwe is gaaf! Maar zijn ze in Singapore wel net zo goed als in China? De loonkosten liggen er weer een stukje hoger natuurlijk.dus gelijk duur ook! :wink:

Voordeel is wel dat een echte snob ze niet pruimt!

Haha en Nato natuurlijk! That sucks.

1 like

Gewoon met spring bars. Ik dacht vaste lugs, maar da’s niet waar, zo blijkt. Dus je kunt er allerlei banden op knikkeren als je geen NATO blieft.

Tja… In China zijn het routiniers, die maken zo veel, iedere dag. :slight_smile:

1 like

Oeh! Ik wil die venture! Heb nog wel wat bandjes liggen!

Is er ook in het groen en zwart.

Hartstikke cool.

Ik wil hem echt maar vraag me af of ik niet beter voor een Sternglass Quartz kan gaan. Die is wel snob approved, want “Duits”.

Geen titanium dan weer.

En tegenwoordig ook vrijwel allemaal met domed saffier, die Sternglas. Tja.

200m WR is wel een ding. Ik vind die boldr’s echt lekker robuust. Al is het niet nodig naast m’n Yema en m’n Archimede.

2 likes

Creationwatches zit toch in Singapore?

Ik heb ook 18 concurrenten in de kist voor de blauwe venture. Plus er komt nog een HFLE verkiezing aan. En toch overwee* ik hem; dank voor de tip. Twijfel twijfel. Ik denk niet dat het iets wordt met de Sternglas.

1 like

Twee Chinezen en eentje uit Maleisië, 3/4 van de Singaporezen is Chinees en identificeert zich ook zo.

1 like

Personally de witte omdat ik zelf al een blauwe klok heb, maar first choice zou de blauwe zijn.

Nee, dat is zijn typetje die dat zegt, niet Ralph zelf.

Doe dat nou gewoon eens niet. In alle eerlijkheid, Brunmontagne is niet mijn kop thee omdat het een budget-versie van een Genta ontwerp is, compleet met overbodige stippen rond de bezel. Koppel daar de wat Calvinistisch ogende kleurstelling aan en ik zie een recept voor een horloge wat, jou kennende, niks spannends aan je verzameling toe gaat voegen.

Dan de Crusial. De merknaam zegt al genoeg. Het is een brainfart van Yvo die ik 'm niet in dank af kan nemen. Ik zou nooit iets met zo’n lullige merknaam in de kist willen hebben liggen als Clusial. Cluse. Crusial, pardon. Ook daar is het weer een zwart-wit standaardduikertje zonder speelsheid of accenten in het ontwerp.

Als ik moest kiezen tussen 300 voor een Boldr Venture, 500 voor een Brunmontagne en 750 voor zo’n Clusial, ja, dan kwam er een Boldr Venture.

Wat in jouw geval wel een steekhoudend argument is om het niet te doen is dat jij een vrij stevige pols hebt, als ik mij dat goed herinner. Die Venture heeft een L2L van 41,5mm als je 'm aan de bovenkant kast meet, misschien eens 42-43 aan de topjes van wat ze dan lugs noemen.

Dat, gekoppeld aan de hoogte van het horloge, zou misschien bij jou misstaan. Het zal je vrouw wel fantastisch passen, dus als die nog wel een leuke vakantiebeukert zoekt, doe er een strik om, en geef haar de witte. :slight_smile:

Ah… Een soort van Kees van Koote… oh, nee, wacht, diens typetjes waren ook sympathiek. :slight_smile:

1 like

Daarbij is ook nog te voegen natuurlijk dat ik al in het bezit ben van zo’n fraaie representor!

Zag je die aankomen? Ik vind het echt een leuk horloge! Draag em regelmatig.
Misschien ook leuk voor TS om te overwegen!

2 likes

Hahahahaha… Foot in mouth? :rofl:

Sorry man, ik vind het echt niks, met die vier stippen op die bezel, die verdere stippen aan de zijkant, die oversized blikken 12, het ontbreken van een minute track en de nipt te korte wijzers.

Maar goud en groen is wel een vele malen betere kleurcombinatie (want mooi warm van tint, dat moet ik ze nageven) dan die rare HFLE die ze voorstellen. :slight_smile: Brrr.

Tja. Ieder z’n smaak. Maar het kan veel erger voor 500 Euro, dat moet ik nageven.

3 likes

Zo’n representor op leer die kost je nog geen €300! Kom daar maar eens om bij Boldr :wink:.

Qua design is deze wel echt wat flamboyanter dan alle Gents designs die ik ken. Eigen smoel vind ik! De HFLE komt, mits gekozen, zo heb ik begrepen, ook met een stip loze verwisselbare bezel. Omdat ik de snowflake van GS qua kastvorm niet mooi vind, maar qua wijzerplaat wel, overweeg ik die ook!

2 likes

Daar is al over nagedacht, en daar wordt al in voorzien. Excuses voor die foto, trouwens. Die ziet er uit alsof er een amateur met photoshop bezig is geweest.

1 like

Lelijk ding. En sinds wanneer is een Gs voor een klein budget :stuck_out_tongue: ?

2 likes

Ho ho, @Windhund had het over de Snowflake.

Maar is 6.5K geen klein budget dan? Damn. Ik zit te lang op HF.

2 likes

Voor sommigen op HF is het een sport om zoveel mogelijk af te schrijven. Die kopen Gsen om het te bewijzen.

6.5k valt wel mee… maar toch. Koop dan liever iets mooiers.

Ik moet er ook (nog?) teveel voor doen.

Ik heb de blauwe versie nu een maand en ik heb bijna niks anders meer gedragen. Echt een aanrader, zit er aan te denken om misschien ook de chronograaf versie aan te schaffen. Ik heb hem zelf op een eulit perlon gezet.