Voor deze zomervakantie ben ik op zoek naar een budget beaterwatch om lekker overal naartoe te dragen. Het liefst een horloge met een beetje fun en kleur. Waterdichtheid is ook belangrijk aangezien hij het plonzen zal moeten overleven (minimaal 100m). Mijn huidige horloge heeft een diameter van 36mm en het liefst zou ik deze budget beater daar ook in de buurt willen houden. Ik wil het limiet stellen op 38mm max (wie weet verander ik nog wel van gedachte). Automaat of quartz maakt voor mij echt totaal niks uit. Hoe goedkoper, hoe beter, denk dat ik deze alleen in de zomer ga gebruiken.
Heb al gekeken bij Seiko etc. maar vind het moeilijk om een klein waterdicht horloge te vinden in dit budget. G-Shock is ook een optie, maar ik prefereer iets wat ik ook onder (iets) nettere kleding kan dragen.
Dit is wel een goede, maar ik zou het liefst nieuw willen zodat ik de waterdichtheid niet hoef te testen… zou de Eco-Drive denk ik nog liever hebben dan een automaat…
Citizen is met de EP6051-14L wel leuk, 33,5mm, 20bar waterdicht (gewoon duikhorloge) eco-drive, dus geen omkijken naar.
Er zit alleen geen stalen band bij, dus als je wat anders dan de rubber band wil hebben moet je het zelf er bij zoeken (volgens de specificaties 15mm), maar aangezien je met 200 euro onder het budget zit kan je het resterende bedrag apart houden voor een leuke band.
Ik snap eigenlijk niet waarom Citizen geen moderne uitvoering van de NY0023 maakt. 38 mm, 200M wr, met 8204 uurwerk (hacking) voor rond de €250, die zouden als warme broodjes over de toonbank gaan lijkt me.
Ja, dat is wel lastig, bij Citizen gaan ze over van een damesmodel met 33,5mm meteen over naar 44mm voor de heren.
Maar aangezien je 38mm als maximaal opgaf en je huidige horloge op 36mm is dacht ik dat dat als maat nog net zou kunnen.
Maar het moet inderdaad wel toonbaar blijven, bij mij is 35mm (het kleinste horloge dat ik heb dat het nog doet) ook een beetje een mini prutsding op de pols (18/19cm ofzo).